Les demandes pel càrtel de cotxes s’estenen a les flotes d’empreses
Arran de la reclamació conjunta, una plataforma agrupa companyies afectades

Ofensiva contra el càrtel de cotxes. Les marques d’automòbils ja poden anar aprovisionant en els seus balanços una partida per indemnitzar els que es van comprar un cotxes entre 2006 i 2013. Toca ajustar comptes i el càrtel de cotxes es veurà als tribunals amb més casos dels que ha hagut d’afrontar fins ara. Després de la presentació aquests dies de la reclamació col·lectiva mai registrada a Espanya, un total de 13.000 afectats, el pastís judicial que suposa el càrtel atrau bufets d’advocats i associacions de consumidors com Facua i l’OCU, però també instruments creats ex profeso per litigar amb garanties.
És el cas de Systema Capital, que va liderar la primera operació de third party litigation funding, o fons creat per afrontar batalles judicials rendibles, amb el càrtel de camions el 2019. El family office Systema Capital afronta una ambiciosa operació de finançament amb la qual ha creat la que aspira a ser la plataforma més gran de reclamació sobre el càrtel de cotxes a Espanya amb fons de 15 milions d’euros per a defensa jurídica i la capacitat per defensar en reclamació conjunta aproximadament uns 100.000 afectats.
La plataforma legal, batejada com A&P i amb el nom comercial recuperatudinero.com, suposa un pas més enllà en la lluita contra el càrtel de cotxes, ja que es proposa atraure empreses amb flotes de vehicles i furgonetes. A recuperatudinero.com ja hi ha 30.000 persones inscrites.
Entitat independent
La seva tàctica és disposar de recursos importants per sustentar totes les reclamacions amb informes pericials professionals i solvents, d’acord amb les pautes de la Guia de Quantificació de Danys de la Comissió Nacional de Mercats i Competència (CNMC). Al disposar de recursos propis importants, la firma assumeix independència i capacitat per ser la primera plataforma legal dirigida en el segment empresarial per a la reclamació per danys produïts pel càrtel de cotxes.
Notícies relacionadesFins al 2026, les flotes de vehicles i furgonetes, les empreses de lloguer, gremis de taxistes, agents comercials, associacions empresarials i companyies i autònoms de diferents sectors d’activitat que requereixen de flotes per a la seva activitat tenen també l’oportunitat de reclamar a les marques amb expectatives d’ingressos importants. L’objectiu d’A&P és arribar a representar uns 100.000 vehicles a tot Espanya, gràcies que la plataforma facilita el finançament del 100% dels costos del litigi, de manera que els clients no anticipen ni arrisquen capital. I tampoc suposa cap cost per al client en cas de pèrdua de la reclamació. Complex panorama per a les marques en els pròxims dos anys.
Iván Comerma, soci de Systema Capital, assenyala que l’informe pericial marc s’elaborarà amb la informació dels afectats que arribin a la plataforma i que d’aquest informe depèn l’èxit de qualsevol demanda.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE