Descobreix què hi ha darrere de la nova imatge de La Fageda, la marca dels arxiconeguts iogurts artesans catalans

L'agència Neorg de Girona s'ha encarregat de redissenyar la imatge del projecte social situat a la Garrotxa

El nou logo de La Fageda

El nou logo de La Fageda / Cedida / Neorg

2
Es llegeix en minuts
Pep Canals

La Fageda, el projecte social de la Garrotxa àmpliament conegut per la producció de iogurts artesans, ha canviat d'imatge. L'empresa, que ofereix treball digne a persones en situació de vulnerabilitat en diferents àmbits empresarials, principalment l'elaboració de làctics, gelats i melmelades, a més de la prestació de serveis, ha decidit actualitzar-se sense deixar a un costat l'essència que la defineix des del seu naixement.

Per fer aquesta tasca han tingut la col·laboració de l'agència Neorg de Girona, un autèntic ‘brànding partner’ amb el qual el projecte fa anys que col·labora. Amb aquest canvi d'imatge, La Fageda dona per iniciada una nova etapa en la qual ha posat en valor tota la seva personalitat sota el lema “Extraordinària diferència!”, que aglutina en un sol concepte totes aquelles característiques que converteixen al projecte en únic: el seu origen, el seu propòsit, el seu compromís, la seva història i la qualitat dels seus productes.

Les oficines de Neorg a Girona /

Cedida / Neorg

Així és la nova imatge de La Fageda

Per  traslladar aquest nou discurs a la seva imatge, l'empresa ha confiat en l'agència Neorg, que s'ha encarregat de la revisió de l'arquitectura de marca, la creació del nou logotip, manual i clau visual, així com l'aplicació en tots els suports corporatius i comercials (‘packaging’ inclòs).

“Teníem el repte de crear un logotip que mantingués elements més reconeguts de la marca i, alhora, permetés incorporar millor el lema”, explica Ignasi Casadevall, director creatiu i soci fundador de Neorg. El resultat de tot aquest treball ha estat un nou logotip amb una línia minimalista, que conserva alguns atributs històrics com els colors i la tipografia romana.

També s'ha renovat l'isotip - el logo sense text de la marca - simplificant-lo i mantenint tan sols els elements que estan en sintonia amb aquesta nova manera d'explicar La Fageda, que no és només una granja o una empresa, sinó un projecte social únic. D'aquí ve que es conservin les fulles de faig, representatives tant del marc incomparable de l'emblemàtica Fageda d’en Jordà, bressol del projecte, en el cor del parc natural de la zona volcànica de la Garrotxa, com del rol que exerceix la naturalesa en el projecte.

Quant al ‘packaging’, presenta un perfecte equilibri entre el canvi evident i el record de l'anterior disseny. Una nova proposta més directa i lluminosa en la qual s'ha aprofitat el dors per a explicar el nou posicionament de la marca a través d'una il·lustració.

Nou ‘packaging’ de La Fageda /

Cedida

Neorg, l'agència creativa que ajuda les pimes a créixer

La Fageda i Neorg porten anys col·laborant en multitud de projectes. Aquesta agència de comunicació i publicitat creativa catalana actua com un ‘brànding partner’, establint una relació de plena confiança amb el client i convertint-se en una peça més del seu equip. “Els interessos dels nostres clients es converteixen en els nostres, per això volem sempre el millor per a ells”, assegura Pepe Mensua, director d'art i soci de Neorg.

Gràcies a un equip multidisciplinari, l'agència és capaç d'oferir un gran ventall de serveis: la creació i el manteniment de pàgines webs i ecommerces, posicionament en internet, gestió de xarxes socials, serveis de brànding (naming, arquitectura, identitat, posicionament...), disseny gràfic, planificació i gestió de mitjans, fotografia i vídeo, entre altres. “Posem tot de la nostra part per a contribuir a l'èxit dels nostres clients”, conclou Mensua.