A per un 2024 ple de marques!

Desitjo que el 2024 sigui un any en què la publicitat continuï ajudant-nos a reflexionar, per a convertir aquest món ple de marques en un món millor

A per un 2024 ple de marques!

EFE/ Kiko Huesca

3
Es llegeix en minuts
Marta Royo Espinet
Marta Royo Espinet

Economista i publicista

ver +

S’ha acabat un 2023 ple d’anuncis publicitaris que lluiten per destacar entre la competència i generar notorietat i memorabilitat. Si bé les campanyes de principis de segle es basaven en grans produccions, la cosa ja fa anys que està canviant. Hem tancat un any en què bona part de les millors campanyes de publicitat destaquen per la seva creativitat, participació activa de l’audiència, consciència social, adaptabilitat tecnològica i veracitat. Molta veritat i realitat. Les grans marques cada cop fugen més de les falses promeses i es basen en accions reals, perquè, en definitiva, som les persones de carn i os com tu i com jo qui consumim aquestes marques.

Aquestes estratègies exitoses ressalten cada com més la necessitat de connexions emocionals autèntiques entre marques i mercat, missatges clau a comunicar clars i directes amb una difusió efectiva, enfocada cada vegada més en l’entorn digital.

En aquest primer article de l’any, voldria fer un repàs de les campanyes del 2023 que m’han cridat més l’atenció, no només per la seva creativitat, sinó pel seu impacte i la seva connexió amb el seu públic.

Campanyes fetes amb IA. He pres Coca-Cola creant obres d’art gràcies a la intel•ligència artificial amb la seva nova plataforma de marca global Magia de Verdad, en què se’ns convidava a celebrar la verdadera màgia de la humanitat. Amb l’eslògan Estem a una Coca-Cola de distància, la marca continua mantenint la seva promesa: unir-nos malgrat les nostres diferències i distàncies físiques.

Campanyes multicanal. M’he vestit de rosa amb el fenomen al voltant de la pel•lícula Barbie (una de les més taquilleres dels darrers anys), gràcies a la multicanalitat de la seva campanya: cine, però també roba, accessoris de tota mena i fins i tot fast food. Elements que connecten directament amb el seu públic objectiu.

Campanyes de cobranding. He conduït un Cupra cantant Rosalía. La germana gran de Seat volia continuar treballant el seu posicionament en un territori que combina els trets convencional amb el que és especial. De la mà de la cantant Rosalía, van impulsar Cupra x Rosalía, una campanya de branding en què ella interpretava una versió del conegut Abcdefg amb els valors de la marca. Una manera de connectar amb un target més jove creant rebombori en l’entorn digital.

Campanyes de producte. M’he maquillat amb Clinique, comprovant textures, tons i durabilitat dels seus productes. Una campanya a Instagram sense models, retocs o falses il•luminacions. Novament, una forma de comunicar veraç: amb persones reals, un dia a dia normal, buscant la veritat dins de petits mercats amb prescriptors reals que expliquen les seves experiències amb els cosmètics de la marca.

Campanyes de canal. He practicat l’unboxing (desempaquetament) amb Ikea. A qui no li agrada obrir un paquet que acaba de rebre? Ikea Espanya va fer una campanya dels productes més comprats a una sèrie de fans de la seva marca i els va convertir en ambaixadors mentre desempaquetaven de manera informal i despreocupada en les stories d’Instagram les seves caixes. Ikea penjava els vídeos tal qual, sense maquillar-los.

Notícies relacionades

De cara al 2024 s’esperen campanyes encara més impactants, en què el missatge toqui el cor de les persones (encara més). Campanyes que continuïn ressaltant l’autenticitat, la participació del consumidor a la vida real de les marques i, evidentment, l’adaptació a les tendències que ens ofereixi el mercat.

Tant de bo el 2024 sigui un any en què la publicitat continuï ajudant-nos a reflexionar per convertir aquest món ple de marques en un món millor. Des de la meva modesta columna de dilluns us desitjo un apassionant 2024 ple de marques apassionants.