Sánchez anuncia avui qui substitueix Calviño en la vicepresidència
És qüestió d’hores. El president del Govern central, Pedro Sánchez, revelarà avui el nom de la persona que substituirà la vicepresidenta i ministra d’Economia, Nadia Calviño, que l’1 de gener passarà a ocupar el lloc de presidenta del Banc Europeu d’Inversions (BEI).
L’hermetisme és absolut i fonts de l’Executiu central afirmen que els o les elegides són només "al cap del president". Sánchez es va limitar a afirmar a la roda de premsa de balanç de l’any: "La crisi de Govern ja els anuncio que serà aquest divendres [avui] i en coneixeran els protagonistes". Resumint, és possible que s’hi vegin implicats més ministeris i fins i tot canvis en les vicepresidències.
Són diversos els noms que s’han estudiat per al càrrec, començant per l’actual titular de Transició Digital, José Luis Escrivá, que en l’anterior legislatura van portar la cartera de Seguretat Social, Inclusió i Immigracions, que ha passat a mans d’Elma Saiz. Després de passar de la cartera que portava, des de la qual va fer la reforma de les pensions, a l’actual es va donar per fet que seria el substitut de Calviño. Un dels dubtes és si, alhora que ministre d’Economia, el nou titular serà també vicepresident primer, com ho és la nova presidenta del BEI.
Notícies relacionadesAltres candidats
Però s’han estudiat més noms, ja que Escrivá podria optar a ser governador del Banc d’Espanya, perquè el mandat de l’actual, Pablo Hernández de Cos, venç al juny. Entre altres noms, el de la vicepresidenta quarta i ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, que en les últimes compareixences ha exercici com a guardiana de la política econòmica del Govern central. Un altre possible candidat és Manuel de la Rocha-Vázquez, secretari general del Departament d’Assumptes Econòmics i G-20 en el Gabinet de la Presidència del Govern d’Espanya. Altres noms que circulen són els dels exsecretaris d’Estat d’Economia David Vegara i José Manuel Campa.
- Educació L’exemple de Brian, jove gitano que es va treure l’ESO mentre es llevava d’hora per ajudar els seus pares i ara estudia Informàtica: "Sempre reps el que dones"
- L’animal més letal del planeta: mata més que les guerres i encara el subestimem
- Dues veïnes de Sabadell demanden la Sareb després que els reclamessin 3 milions d’euros per una hipoteca que no van sol·licitar
- Alimentació Les nutricionistes coincideixen sobre l’alvocat: "És un dels aliments clau per als corredors"
- Cimera a Barcelona Sánchez i Lula exhibeixen la seva aliança anti-Trump amb la firma de 15 acords: «Quan es produeixen retrocessos en democràcia, apareix el feixisme»
