Sánchez anuncia avui qui substitueix Calviño en la vicepresidència
És qüestió d’hores. El president del Govern central, Pedro Sánchez, revelarà avui el nom de la persona que substituirà la vicepresidenta i ministra d’Economia, Nadia Calviño, que l’1 de gener passarà a ocupar el lloc de presidenta del Banc Europeu d’Inversions (BEI).
L’hermetisme és absolut i fonts de l’Executiu central afirmen que els o les elegides són només "al cap del president". Sánchez es va limitar a afirmar a la roda de premsa de balanç de l’any: "La crisi de Govern ja els anuncio que serà aquest divendres [avui] i en coneixeran els protagonistes". Resumint, és possible que s’hi vegin implicats més ministeris i fins i tot canvis en les vicepresidències.
Són diversos els noms que s’han estudiat per al càrrec, començant per l’actual titular de Transició Digital, José Luis Escrivá, que en l’anterior legislatura van portar la cartera de Seguretat Social, Inclusió i Immigracions, que ha passat a mans d’Elma Saiz. Després de passar de la cartera que portava, des de la qual va fer la reforma de les pensions, a l’actual es va donar per fet que seria el substitut de Calviño. Un dels dubtes és si, alhora que ministre d’Economia, el nou titular serà també vicepresident primer, com ho és la nova presidenta del BEI.
Notícies relacionadesAltres candidats
Però s’han estudiat més noms, ja que Escrivá podria optar a ser governador del Banc d’Espanya, perquè el mandat de l’actual, Pablo Hernández de Cos, venç al juny. Entre altres noms, el de la vicepresidenta quarta i ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, que en les últimes compareixences ha exercici com a guardiana de la política econòmica del Govern central. Un altre possible candidat és Manuel de la Rocha-Vázquez, secretari general del Departament d’Assumptes Econòmics i G-20 en el Gabinet de la Presidència del Govern d’Espanya. Altres noms que circulen són els dels exsecretaris d’Estat d’Economia David Vegara i José Manuel Campa.
- Urbanisme Vila-seca projecta 7 habitatges per cada 1.000 habitants i el creixement poblacional a l'inici del seu nou POUM
- Un pres colpeja diversos funcionaris i s'atrinxera a Brians 2
- Detinguts dos multireincidents que demanaven indicacions a persones grans del Berguedà per robar-los la cartera
- Experiència sensorial El viatge subterrani més sorprenent de Catalunya: així és recórrer una mina de carbó en tren
- El virus surt de la 'zona zero' La llista actualitzada dels municipis de Barcelona amb restriccions per la pesta porcina
