El Govern crea un fons per atraure inversió estrangera
L’instrument financer té entre els seus objectius la transició energètica, la transformació digital i l’agricultura sostenible
El Govern va aprovar en el Consell de Ministres d’ahir la creació d’un fons dotat amb 2.000 milions d’euros amb el qual incentivar la inversió estrangera a Espanya. Aquest instrument financer estarà sota el control de la societat de titularitat pública anomenada Cofides i promourà la coinversió en "sectors estratègics", és a dir, per cada euro que empreses estrangeres destinin a projectes localitzats a terra espanyol, Cofides posarà un altre euro d’aquest fons de 2.000 milions. El pressupost habilitat per al fons provindrà dels fons europeus Next Generation i podrà fer inversions directes en empreses, així com prendre participacions de capital "en vehicles d’inversió que recolzin noves inversions a Espanya", segons va fer públic el Ministeri d’Economia en un comunicat. Els objectius de l’esmentada inversió seran "la transició energètica, la transformació digital, la mobilitat sostenible, la biotecnologia i l’agricultura sostenible", segons enumera el departament liderat per Nadia Calviño.
D’altra banda, el Govern va acordar ampliar en 100 milions d’euros la dotació de la línia de finançament per a pimes i petits projectes d’exportació i inversió, amb càrrec al Fons per a la Internacionalització de l’Empresa (FIEM). Aquesta línia ha contribuït de manera creixent al suport a l’exportació i inversió a l’exterior especialment de les pimes espanyoles en un context de creixents restriccions al sector financer agreujades per la inestabilitat geopolítica a escala global.
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- Urbanisme La Rambla guanyarà un 33% d’espai per als vianants després de ressituar les terrasses
- COMUNITAT DE RECERCA El grup assenyalat pels abusos de Flecha a la UB anuncia que es dissol
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Desenvolupament Si el teu fill neix en un d’aquests tres mesos serà més intel·ligent, segons la ciència
- Borrasca atlàntica Catalunya activa l’alerta d’inundació davant el temporal previst per Nadal i Sant Esteve
- Hisenda El Govern recula i els aturats no hauran de presentar declaració de la renda
- A La Villarroel Jordi Casanovas estrena ‘Göteborg’, una comèdia dramàtica romàntica sobre les segones oportunitats
- Relacions entre socis Junqueras es veurà amb Sánchez per «obligar-lo a complir» els pactes amb ERC
