Griffiths renova presidència a Anfac després de rebre l’impuls del Govern

El president de Seat i Cupra arrenca el compromís dels ministres de Transport i Indústria per recolzar la transició al cotxe elèctric

Griffiths renova presidència a Anfac després de rebre l’impuls del Govern

xavier pérez

2
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Cap de redacció Motor

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Wayne Griffiths, actual president de Seat i Cupra, assumirà un any més el càrrec de president de l’Associació Nacional de Fabricants d’Automòbils i Camions (Anfac) després de la votació unànime de l’Assemblea General de l’entitat. Griffiths, que va acudir a Madrid dimecres passat sense voler apostar per la seva continuïtat o no, ho va deixar tot obert al resultat de les trobades programades amb els ministres de Transport, Óscar Puente, i d’Indústria, Jordi Hereu. Després de les dues reunions, el president de Seat va considerar provada la preocupació del Govern pel sector i va arrencar un clar compromís dels dos ministres pel vehicle elèctric.

Griffiths, la representació del qual al capdavant d’Anfac finalitzava al gener, va rebre el suport de tots els socis fabricants de l’associació. "No soc aquí només per ser el representant. Vull seguir-hi per fer grans coses, no cosetes. I no per sortir a la foto", va assegurar.

La tasca de Griffiths consistirà a aconseguir que el Govern compleixi l’interès mostrat pels dos titulars dels ministeris de Transports i d’Indústria, que també tindran la comesa de convèncer les ministres de Transició Ecològica i d’Hisenda de la importància del pla per la sostenibilitat llançat per Anfac i que implica els dos ministeris.

"Per a aquesta tasca es requereix la complicitat de tots els socis d’Anfac el sector (amb les patronals de components, Sernauto, concessionaris amb Faconauto, venedors amb Ganvam i totes les associacions), el meu propi grup automobilístic (Volkswagen) perquè em deixi dedicar el temps necessari i, també, el Govern que és el que ha d’impulsar el repte de transformació, tot i que jo ja parlaria de disrupció d’un sector estratègic per a Espanya".

Notícies relacionades

Tota ajuda serà poca. "No ho puc fer sol", diu. Espanya no aconsegueix recuperar el ritme prepandèmic, i s’hi afegeix la falta d’aposta del consumidor pel vehicle electrificat (elèctrics purs i híbrids endollables), ja que només l’11% està en aquesta tecnologia. A més, en línies generals, els 900.000 vehicles que s’esperen vendre aquest 2023 encara estan lluny del milió que es considera per part del sector necessaris per enlairar-se.

"Els ministres Puente i Hereu intentaran donar suport a la nostra visió de transformació del sector i, almenys, comparteixen la idea que les coses no han funcionat", amb referència a les implantacions del Pla Moves. "Necessitem comptar amb aquesta complicitat, perquè l’automòbil no és el problema de la mobilitat i la sostenibilitat, sinó que es tracta d’una part de la solució, amb models sostenibles i de zero emissions", argumenta. "Crec que el Govern ha d’emfatitzar aquesta idea. Són conscients d’això i m’han assegurat que treballarem en aquest sentit", va explicar el renovat president d’Anfac.