Nova regulació
MAPA | Aquests són els 47 municipis de Catalunya que hauran de retallar 28.000 pisos turístics
NOVA REGULACIÓ: Les llicències de pisos turístics deixaran de ser perpètues

La nova regulació dels pisos turístics a Catalunya, anunciada aquest dimarts, posa en un compromís 47 municipis amb una alta ràtio d’apartaments per veí. El Govern de la Generalitat fixa una proporció màxima de 10 pisos per cada 100 habitants, llindar que se supera en aquestes poblacions, tot i que no se n’ha revelat en quina mesura cada un. La majoria són pobles petits de costa o d’alta muntanya, ja que a les capitals i les grans ciutats metropolitanes és gairebé impossible arribar a un nombre tan alt d’apartaments en números absoluts.
Al Pirineu emergeixen set localitats on hi ha molts apartaments per la pràctica d’esquí i altres esports de muntanya: la Vall de Boí (Alta Ribagorça), Naut Aran (Val d’Aran), Alt Àneu, Espot, Alins, Llavorsí i Rialp (Pallars Sobirà). Quant al Prepirineu, cinc es concentren a la Cerdanya, quatre al Ripollès i dos al Berguedà. Al litoral, clara afectació sobre la Costa Brava: la línia de Colera fins a Castelló d’Empúries –set municipis seguits– i gairebé tot el tram central entre l’Escala i Tossa de Mar, més tres petits pobles de l’anomenat Empordanet. La Costa Daurada suma sis afectats, entre els quals hi ha Salou, Cambrils i l’Ametlla de Mar. A l’interior, destaquen Susqueda (la Seva), Margalef i la Vilella Baixa (Priorat) i Santa Susanna (Maresme).
Notícies relacionadesEn total, 28.000 pisos hauran de perdre la llicència perquè es respecti la restricció, del total de 102.000 que hi ha a Catalunya. Així doncs, els ajuntaments afectats hauran d’estudiar amb quin criteri tomben llicències, ja que el nou decret llei preveu que cada pis turístic hagi de sol·licitar un permís urbanístic local en els pròxims cinc anys per mantenir l’ús turístic. Aquest vistiplau municipal durarà cinc anys, transcorreguts els quals s’haurà de renovar.
L’obligatorietat en aquests 27 municipis no implica que estigui blindada l’oferta d’apartaments en la resta dels 262 consistoris afectats pel decret, com és el cas de Barcelona capital. Al contrari: poden reduir l’actual parc de pisos turístics a través de la concessió o no del nou permís urbanístic.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Drets laborals Renúncies per venjança: la tendència que més temen les empreses
- Cas Koldo L’Anaís, la «model» que va intentar amagar un disc dur d’Ábalos a la Guàrdia Civil: «Som amics. Amistat pura i dura»
- Pablo Gil, economista: "Això és el que has de fer per invertir si guanyes 1.000 euros al mes"
- Educació a Catalunya Els campus d'estiu universitaris per a estudiants d'ESO es multipliquen a Catalunya
- Bombers de la Generalitat Indignació interna a Bombers per la incorporació d’efectius en pràctiques per a Sant Joan
- Creences centenàries Rituals místics de la nit de Sant Joan per fer a casa
- Cas Koldo La defensa de Cerdán demana ajornar fins al juliol la seva declaració i sol·licita la pràctica de diligències
- El dimecres 25 Renfe convoca el consell d'administració per constituir Rodalies de Catalunya
- Confirmen la pena a exdirigents del PDeCAT d'Esplugues per exigir a un regidor desviar diners del grup municipal
- Nova etapa Collboni fitxa José Antonio Donaire com a comissionat de Turisme per "passar de la promoció a la gestió"