L’economia espanyola creix un 0,4% en el segon trimestre

L’economia espanyola va créixer el 0,4% en el segon trimestre del 2023, una dècima menys que en els tres primers mesos de l’any. Si es compara amb el segon trimestre de l’any anterior, el producte interior brut (PIB) va aconseguir un avanç interanual de l’1,8%, davant el 4,2% del trimestre precedent.
Així ho apunten les dades de l’indicador avançat de la Comptabilitat Nacional Trimestral publicades aquest divendres per l’Institut Nacional d’Estadística. La taxa final es coneixerà el 22 de setembre. La contribució de la demanda nacional al creixement interanual del PIB és d’1,5 punts, una dècima superior a la del primer trimestre. Per la seva banda, la demanda externa presenta una aportació de 0,3 punts, 2,5 punts inferior a la del trimestre passat.
Notícies relacionadesLa taxa és inferior al que preveia el Banc d’Espanya, que estimava un creixement trimestral lleugerament accelerat, amb una taxa del 0,6%, impulsat pel consum privat, malgrat que advertia que l’activitat del segon trimestre ha anat «de més a menys». A tancament de l’any, l’organisme augurava una previsió de creixement del PIB de fins al 2,3%, per sobre, fins i tot, de la previsió oficial del Govern central, del 2,1%.
El trimestre anterior, el PIB espanyol va recuperar per fi el seu nivell prepandèmia després d’anotar un creixement accelerat del 0,6%, que eleva al 4,2% la taxa anual, respecte al mateix trimestre del 2022 (gairebé un punt per sobre de la dada precedent, del 3,1%). Espanya va ser l’últim país de la zona euro a recuperar el nivell prepandèmia del seu PIB (s’ha situat una dècima per sobre), ja que la recessió que va suportar el 2020 va ser la més gran de la Unió Europea, de l’11,3%.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»