Resultats empresarials

El BBVA guanya 3.878 milions fins al juny, el 31,1% més

El resultat positiu s’obté gràcies als ingressos més grans obtinguts, especialment a Espanya i Mèxic

El BBVA guanya 3.878 milions fins al juny, el 31,1% més
1
Es llegeix en minuts

El BBVA va obtenir un benefici net atribuït de 3.878 milions d’euros en el primer semestre del 2023, un 31,1% més que un any abans, gràcies als ingressos més grans obtinguts, especialment a Espanya i Mèxic, ha informat aquest divendres l’entitat a la CNMV.

Només en el segon trimestre, el benefici va superar els 2.000 milions impulsat pel marge d’ingressos, en un context de més activitat comercial, fet que permetrà al banc fer una nova recompra d’accions per import de 1.000 milions d’euros, una vegada que obtingui les autoritzacions necessàries.

Els préstecs i avançaments concedits a la clientela van augmentar un 5,4% en el període i es van situar en 380.949 milions d’euros, amb una taxa de mora del 3,4%, una mica millor que el 3,7% anterior, i una cobertura del 80% per protegir aquesta cartera de possibles insolvències, davant el 78% anterior.

Quant a la solvència, la ràtio CET1 ‘fully-loaded’ del grup, que inclou tots els requeriments de capital contemplats en la normativa, es va situar en el 12,99%, lleugerament per sobre del 12,56% d’un any enrere.

Els indicadors que mesuren la rendibilitat, el ROTE i el ROE, es van situar en el 16,9% i el 16,2%, respectivament, més elevats que el juny del 2022.

La filial de Mèxic va continuar al capdavant quant a aportació als comptes globals, amb 2.614 milions d’euros i un increment interanual del 30,1%.

A Espanya, l’entitat va guanyar 1.231 milions d’euros, un 53,6% per sobre del resultat assolit en el mateix període de l’any anterior, gràcies al dinamisme del marge d’interessos, que va impulsar el creixement del marge brut.

Notícies relacionades

Quant als principals marges del compte de resultats, el d’interessos va pujar un 33,6%, fins als 11.410 milions, gràcies a la millora de l’activitat i dels diferencials de la clientela.

El marge brut es va situar en 14.148 milions després d’elevar-se un 24%, impulsat en gran part per les comissions, que es van aproximar als 3.000 milions després d’augmentar gairebé un 13%, sobretot per la bona evolució registrada a Mèxic, Amèrica del Sud i Turquia.