Foro Economía
Garamendi demana al Govern que no s’entremeti en la negociació salarial
El president de la patronal CEOE ha mostrat la seva voluntat de fer un esforç per tancar aquest pacte
	
El president de la patronal CEOE, Antonio Garamendi, ha demanat al Govern que no s’entremeti en la negociació salarial amb els sindicats per a un nou acord per a l’ocupació i la negociació col·lectiva (AENC).
«Que ens deixin en pau [...] que no ens diguin si m’he d’asseure», ha reclamat Garamendi en un col·loqui junt amb el secretari general d’UGT, Pepe Álvarez, i el de CCOO, Unai Sordo, al fòrum Wake Up, Spain!, organitzat per ‘El Español’. «Que se’ns deixi treballar amb tranquil·litat i discreció», ha afegit Garamendi, que ha mostrat la seva voluntat de fer un esforç per tancar aquest pacte que serveix d’indicació en les negociacions salarials. «Hem negociat coses més complexes i han sortit endavant», ha afegit.
El secretari general d’UGT, Pepe Álvarez, ha destacat l’autonomia en aquesta negociació de la patronal i els sindicats i ha reclamat a la CEOE que digui ja si vol acord o no després de més d’un any de negociacions obertes. «La discreció no pot ser sinònim d’inactivitat», ha afegit Álvarez.
El líder de CCOO, Unai Sordo, també ha reivindicat aquesta autonomia en la negociació bipartida i ha lamentat que no s’hagi tancat encara un acord que impedeixi la pèrdua de poder adquisitiu dels treballadors.
Sordo ha recordat que l’última proposta dels sindicats és incorporar un mecanisme que lliga la recuperació del poder adquisitiu no només a la inflació, sinó també a la marxa de les empreses amb dades objectives.
La patronal CEOE-Cepyme i els sindicats CCOO i UGT van mantenir la setmana passada una reunió que va acabar sense grans avenços i amb el compromís de tornar a reunir-se després de Setmana Santa. Els sindicats han plantejat pujades inicials del 5% per al 2022, del 4,5% per al 2023 i del 3,75% per al 2024.
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
 - SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
 - Successos Els Mossos "cacen" un lladre "spiderman" que en 45 dies va robar en una vintena d’habitatges de Barcelona
 - Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
 - Crisi a la Generalitat Valenciana Mazón dimiteix sense convocar eleccions i apel·la a Vox per nomenar un nou president
 
- Crítica de llibres ‘Mentideros de la memoria’, de Gonzalo Celorio: retalls de temps
 - Aquests són els millors supermercats per comprar pa, segons l’OCU
 - Lluita per la presidència del Barça L’oposició busca enderrocar Laporta mitjançant una complexa unió
 - Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
 - Declaració Vilaplana afirma al jutjat que Mazón no semblava tenir pressa «per arribar enlloc»
 
			