Mercadona
Mercadona va guanyar 718 milions el 2022, un 5% més que el 2021
Roig defensa que cal «tenir beneficis» perquè els empresaris «creem riquesa» i no preveu que la crisi del Silicon Valley Bank «ens afecti»
El president de Mercadona, Juan Roig, ha presentat aquest matí els resultats de la campanya del 2022, una trobada en la qual ha anunciat que l’empresa va tenir uns beneficis de 718 milions, és a dir un 5% més que l’exercici precedent. La cadena, que ja té 99.000 treballadors a la seva plantilla després de crear 3.000 llocs de treball a Espanya i 1.000 a Portugal, va registrar una facturació de 31.041 milions d’euros, un 11% més que a l’exercici previ. «L’increment de la facturació té a veure amb la pujada de la inflació», ha assegurat el president.
D’altra banda, més enllà de beneficis i facturació, des de Mercadona es va apuntar que la companyia està molt preocupada per la inflació en un moment en què Juan Roig ha assegurat que la situació de l’economia actualment és «molt complicada. «Els costos dels proveïdors han pujat un 12%, mentre que els preus de venda al públic han crescut un 10%».
El president de la cadena de supermercats ha comentat també que «un distribuïdor no pot posar els preus que vulgui, ja que el que més ens agrada és fastiguejar la competència. Sabem que hem apujat els preus, però s’hauria generat un desastre a la cadena de producció si no haguéssim apujat els preus de venda al públic». En aquest sentit, l’oli de gira-sol, ha passat de valer fa un any 1,60 euros per litre a 3,20 euros per la guerra a Ucraïna i els problemes de proveïment. Tot i això, ha baixat a 1,95 euros, en l’actualitat.
Les crítiques de Podem
Notícies relacionadesMinuts abans, el dirigent havia començat l’acte assegurant que els empresaris «som els que creem riquesa» i ha afirmat que «tenir beneficis no és dolent» i que s’ha de «compartir amb la societat, amb els proveïdors i amb els treballadors». En aquest sentit, en una clara contestació a les crítiques de Podem als empresaris realitzades en les últimes setmanes, el dirigent ha assenyalat que «cal transmetre-ho a la societat» perquè «com més beneficis es tinguin hi ha millors sous i més reformes es poden fer». «Si els impostos estan ben gestionats genera riquesa per a tothom», ha afegit.
No ha sigut l’únic tema que ha perfilat. En les seves primeres paraules, Roig també ha explicat respecte a l’actual por a una crisi financera després de la caiguda del Silicon Valley Bank, que creu que «no afectarà» les economies europees.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"