Scholz està convençut ara que Alemanya no entrarà en recessió el 2023
El Govern alemany millora les seves expectatives gràcies als nous subministraments de gas
El canceller alemany, Olaf Scholz, es va mostrar convençut aquest dimarts que Alemanya no entrarà en recessió el 2023, contràriament als pronòstics que apuntaven a una contracció per al present any i després de registrar-se el 2022 un creixement del PIB de l’1,9%.
«Estic totalment convençut que Alemanya no entrarà en recessió el 2023», va afirmar el canceller alemany, en una entrevista des de Davos amb l’agència Bloomberg, prèvia a la seva intervenció aquest dimecres davant el Fòrum Econòmic Mundial que se celebra en aquesta ciutat suïssa. Segons ha explicat, l’augment de la capacitat de les noves terminals de gas natural liquat a les costes del mar Bàltic i del mar del Nord li està donant a Alemanya la flexibilitat per mantenir la seva economia. «Crec que ningú esperava que sobreviuríem fàcilment a una frenada total de l’aprovisionament de gas rus a Alemanya», s’ha felicitat el canceller.
Tant l’equip econòmic del govern de Scholz com els principals instituts econòmics alemanys havien pronosticat fins ara que hi haurà recessió.
Notícies relacionadesEls últims càlculs de principis de mitjans de desembre indicaven que no seria tan pronunciada com inicialment es va témer, com a conseqüència de la crisi energètica precipitada per la guerra d’Ucraïna i l’alta inflació, sinó que la caiguda seria del 0,1% del producte interior brut (PIB).
A aquests càlculs de finals d’any van seguir aquest gener les dades relatives al PIB del conjunt del 2022, amb un creixement més gran de l’estimat anteriorment, un 1,9%, mentre que la inflació es va moderar el desembre per quedar a un 8,6%, una rebaixa d’1,4 punts respecte al novembre. EFE
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Apunt Camí de l’urinari
- Has treballat menys de 25 anys? Així és com pots aconseguir les cotitzacions gratuïtes de la Seguretat Social
- Envelliment i salut mental: acceptar-se, empoderar-se, créixer
- Tecnologia i psicologia Un de cada vuit adolescents recorre a la IA en moments de malestar emocional
- El Barça fregeix l’Olympiacos amb defensa i 13 triples
- Tsygankov ressuscita un Girona que aconsegueix sortir del descens
