Productes bàsics
¿Quins aliments de primera necessitat no tindran IVA? | Llista
Dins de les noves mesures anticrisi anunciades aquest dimarts pel Govern de Pedro Sánchez destaca la reducció de l’IVA als aliments. El descens més destacable és la d’aquells aliments de primera necessitat que passaran de tenir un IVA del 4% al 0%. Una eliminació de l’IVA a la pràctica durant sis mesos.
L’IVA superreduït del 4% s’aplicava fins ara en aliments bàsics com aquests:
pa
llet
ous
farina
formatges
fruites
verdures
hortalisses
llegums
patates
cereals
L’IVA d’altres aliments com l’oli i la pasta es veurà reduït del 10% al 5%.Xec de 200 euros
i la pasta es veurà reduït del 10% al 5%.Xec de 200 eurosUna altra de les mesures de suport anticrisi és el xec de 200 euros per comprar aliments destinat a famílies amb rendes inferiors als 27.000 euros anuals i un patrimoni inferior als 75.000 euros.
- Altes temperatures Dones grans que es confinen per «no morir» de calor: «Em tanco amb un ventilador, tres ampolles d’aigua... i les telenovel·les turques»
- Tips de les residències d’estudiants a Collblanc
- Incendis i tuits frenen Vox
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Els incendis exposen els diferents models de gestió de cada comunitat
- CRISI D’INCENDIS El PP acusa Sánchez de «polaritzar» i rebutja la seva proposta de pacte d’Estat sobre el canvi climàtic
- Final de l’onada de calor Catalunya posa en prealerta el pla Inuncat davant la previsió de pluges intenses
- Després de la petició d’un sector crític Junqueras s’obre que ERC celebri una consulta interna per decidir si continua fent costat a Illa
- Antiterrorisme Dos detinguts a Lleida per difondre contingut gihadista i voler anar a la zona de conflicte
- CRISI D’INCENDIS Aagesen avança que Sánchez detallarà al setembre el pacte d’Estat contra el canvi climàtic i adverteix el PP que seria “irresponsable” no donar-li suport