Inflació
Preu llum novembre 2022 | Tarifa regulada o mercat lliure: ¿amb quina pagar menys?
La tarifa de la TUR es revisa quatre vegades a l’any
Amb els preus de l’energia a l’alça convé més que mai fer-se preguntes com: ¿cal ser al mercat lliure o al mercat regulat per estalviar en la factura del gas?
La tarifa del mercat regulat del gas és el TUR, ‘tarifa últim recurs’, i la resposta a la qüestió anterior no pot ser més rotunda: sí, és necessari acollir-s’hi si el que volem és reduir el cost del nostre consum de gas, amb un estalvi anual de fins a cinc vegades.
Per optar pel TUR el primer que haurem de fer és comprovar si la nostra comercialitzadora ofereix aquesta possibilitat: o TUR o mercat lliure. A la pàgina de la Comissió Nacional del Mercat de la Competència es poden veure les empreses que l’ofereixen.
Notícies relacionadesAixò sí, si vivim en una comunitat de veïns amb calefacció central hem de saber que no ens serà possible optar pel TUR, ja que la llei prohibeix fer-ho als qui consumeixin més de 50.000 quilowatts anuals.
La tarifa de la TUR es revisa quatre vegades a l’any. Quan arribi el final de l’any el Govern central actualitzarà les tarifes per al primer trimestre del 2023, tenint en compte l’evolució del gas en els mercats internacionals. En qualsevol cas, queda assegurat que només un màxim del 15% del que pugi el gas podrà traslladar-se al consumidor, per la qual cosa el TUR continuarà sent l’any vinent la millor opció per a la nostra butxaca.
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Reforma horària El final del canvi d’hora obre la porta que Espanya recuperi el seu fus horari natural
- "Espanya té dues grans capitals europees: Madrid i Barcelona"
- Medi ambient La desembocadura del Besòs tindrà llacunes a partir del 2028
- Famosos El motiu pel qual Pedri practica dejuni intermitent: «em sento molt millor»
- Entrevista Pablo Duchement, pèrit judicial: «No tot el ‘bullying’ és una qüestió d’autoestima, hi ha nens que són psicòpates»
- Protesta Els taxistes desconvoquen l’aturada d’aquest dimarts pel patrocini d’Uber al Barça
- Música El ‘setlist’ i les col·laboracions de ‘Lux’, el nou disc de Rosalía: de Björk a Sílvia Pérez Cruz i l’Escolania de Montserrat
- Entrevista Juan Zamora: «Vaig inserir cèl·lules del meu cor a espinacs, i seguien bategant»