Reindustrialització de la Zona Franca

El grup d’automoció xinès Chery s’interessa pels terrenys de Nissan a Barcelona

El termini per presentar una proposta formal acaba dilluns i QEV acaba de ratificar el seu acord amb el fons Goodman, cosa que els col·loca en posició privilegiada per guanyar el concurs

El grup d’automoció xinès Chery s’interessa pels terrenys de Nissan a Barcelona

Jordi Otix

2
Es llegeix en minuts

Nou gir de guió en el procés de reindustrialització dels terrenys de Nissan a Barcelona. A escassos dies que acabi el termini per presentar projectes, i amb tot de cara perquè siguin QEV, BTech i el fons australià Goodman els que guanyin el concurs, Chery ha mostrat el seu interès en la zona. Segons avançava aquest dijous TV-3 i ha pogut confirmar EL PERIÓDICO, el grup automobilístic xinès s’ha acostat aquesta setmana a la taula d’industrialització de Nissan, i els ha fet arribar el seu interès «inicial» per l’espai.

La qüestió és que aquest moviment arriba a tot just quatre dies que acabi el període establert per rebre propostes, un termini prorrogat fins en tres ocasions: en principi haurien d’haver-se anunciat els nous responsables de gestionar aquests terrenys a l’estiu, però no serà fins dilluns, 31 d’octubre, que es tanqui definitivament aquesta primera part del procés amb l’elecció del candidat.

Així, fonts relacionades amb les negociacions expliquen que la proposta xinesa arriba tard, tot i que també confessen que es mirarà de donar-li sortida amb altres possibles alternatives.

Sobretot tenint en compte com d’avançada tenen QEV, BTech i el fons australià Goodman la seva proposta. De fet, les dues primeres empreses (líders de l’anomenat D-Hub, consorci d’empreses muntat precisament per a l’ocasió) han confirmat que l’acord amb la firma d’inversió és ferm, amb la qual cosa la seva candidatura es dona oficialment per tancada. Això pràcticament els garanteix ser els qui agafin les regnes de l’espai que fins fa un any ocupava Nissan.

Retard al calendari

Notícies relacionades

Malgrat que fa mesos que es donava per fet que aquest seria el desenllaç, tot apunta que l’última vegada que es va demanar prorrogar el termini per presentar propostes va ser perquè les dues parts necessitaven més temps per negociar els seus termes i clarificar aspectes del plec de condicions del concurs.

Sigui com sigui, el retard en l’assignació dels terrenys ja ha alterat el calendari d’instal·lació amb què treballava QEV, ja que inicialment aspirava a poder firmar els contractes per instal·lar-se ja al setembre i començar a acoblar els primers cotxes durant el 2023. Des de l’empresa dirigida per Joan Orús reiteren el seu compromís de començar a fabricar l’any que ve, però puntualitzen que ho faran «a finals» de l’exercici. Per a això prometen contractar 1.000 persones en tres anys, la majoria exempleats de Nissan.