Energies
França accepta ara discutir amb Espanya sobre el MidCat: «El diàleg no està trencat»
El president Sánchez serà l’amfitrió de l’anomenat Med9 que tindrà lloc aquest divendres a Alacant, on es tractaran qüestions com la crisi energètica i la importància de les interconnexions
Fonts de la Moncloa confirmen que hi ha converses tècniques entre Espanya i França

Les converses entre el Govern i l’Executiu francès entorn de la construcció del gasoducte Midcat no s’han trencat en cap moment malgrat que el president gal, Emmanuel Macron, s’hagi pronunciat obertament en contra de recuperar aquest projecte, han assegurat aquest dimecres fonts de la Moncloa
Segons aquestes fonts, hi ha contactes de manera continuada entre els ministeris d’Energia dels dos països entorn d’aquest gasoducte, que uniria els dos països per Catalunya i que el Govern espanyol està mirant de recuperar en el marc dels esforços a nivell europeu per reduir la dependència del gas rus.
Precisament, la crisi energètica i la importància de les interconnexions serà una de les qüestions que abordin aquest divendres a Alacant els líders de l’anomenat Med9 –Espanya, Portugal, França, Itàlia, Grècia, Malta, Xipre, Eslovènia i Croàcia–, si bé des de la Moncloa asseguren que el Midcat com a tal no figura a l’agenda.
Amb tot, la cita, de la qual Pedro Sánchez serà l’amfitrió, permetrà al president del Govern exposar la posició d’Espanya respecte a aquesta qüestió, com també podrà fer Macron, que ja ha dit que no considera que la construcció del Midcat contribueixi a alleujar a curt termini la crisi energètica actual i afirma que els dos gasoductes existents no estan sent explotats al màxim de la seva capacitat.
Des del Govern insisteixen que és fonamental continuar avançant en les interconnexions i defensen que la seva aposta pel Midcat –que també reivindica Portugal i compta amb el suport d’Alemanya– no és per interès nacional, sinó, tenint en compte la conjuntura actual, com a mostra de solidaritat cap a altres països que podrien tenir problemes de subministrament en cas que Rússia acabi tallant l’aixeta del gas.
Notícies relacionadesA la Moncloa recalquen que cal aprofitar tots els instruments existents perquè el subministrament estigui garantit, la qual cosa passa pel Midcat, i també deixen clar que aquesta infraestructura, a més d’alleujar una conjuntura actual, té igualment perspectives de futur per canalitzar l’hidrogen verd.
Així doncs, les fonts han indicat que de la cimera d’Alacant en sortirà una declaració conjunta en què Espanya treballa perquè hi hagi una menció expressa a les interconnexions elèctriques i la redacció de la qual s’està negociant amb les altres vuit capitals, incloent-hi París.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols
- Tribunals Després de dos anys i mig d’investigació, Sandro Rosell i Bartomeu declaren davant la jutge pel cas Negreira
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"