Reindustrialització de la Zona Franca

QEV s’alia amb el fons australià Goodman per instal·lar-se als exterrenys de Nissan

  • El ‘hub’ de l’electromobilitat anuncia la seva associació amb el fons immologístic i reitera la seva promesa de crear 1.000 llocs de treball directes en tres anys a la Zona Franca

QEV s’alia amb el fons australià Goodman per instal·lar-se als exterrenys de Nissan

JORDI COTRINA

1
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El projecte industrial d’electromobilitat liderat per QEV i que aspira a instal·lar-se als antics terrenys de Nissan a la Zona Franca anirà a càrrec de la immobiliària australiana Goodman. Així ho ha fet públic aquest dijous en un comunicat, després d’anunciar-se un dia abans la demora –de moment– d’un mes per subhastar el més de mig milió de metres quadrats que deixa buits el fabricant japonès. El retard en l’assignació dels terrenys suposa un problema al calendari d’instal·lació de QEV, ja que inicialment aspirava a poder firmar els contractes per instal·lar-s’hi ja al setembre i començar a acoblar els primers cotxes durant el 2023. Des de l’empresa dirigida per Joan Orús reiteren el seu compromís de començar a fabricar l’any que ve, però puntualitzen que ho faran «a finals» de l’exercici.

L’aliança entre QEV i Goodman aplana el terreny perquè sigui el fons immologístic d’origen australià el que aconsegueixi la licitació dels terrenys. Si bé la via d’assignació és un concurs públic i s’hi pot presentar (i guanyar) qualsevol empresa, les especificitats donen més puntuacions a aquells projectes que incorporin opcions industrials i, concretament, de la indústria de l’electromobilitat. I, fins ara, l’únic projecte que ha mantingut la seva predisposició per instal·lar-se a la Zona Franca des que Nissan va anunciar la seva marxa és QEV.

Temes:

Nissan