Desafiament a la ‘llei rider’
Uber Eats compleix la seva amenaça a Treball i torna a repartir amb ‘riders’ autònoms
La multinacional dissenya una nova aplicació en què cada repartidor oferirà la seva pròpia tarifa i elimina el ràting, amb la qual cosa espera esquivar multes per falsos autònoms
uber-eats-1 /
Uber Eats ha complert la seva amenaça i des d’aquest dimecres torna a repartir amb ‘riders’ autònoms. Així ho ha pogut confirmar EL PERIÓDICO de fonts de la companyia, que afirmen haver rebut en pocs dies «milers» de sol·licituds de repartidors per exercir com a treballadors per compte propi. La multinacional ja va alertar el Ministeri de Treball que es plantejava tornar a operar amb aquest model –que s’unirà al de flotes subcontractades–, per poder així guanyar en operativitat i competir amb Glovo, ja que aquesta companyia mai ha deixat d’operar amb autònoms malgrat les múltiples i milionàries sancions d’Inspecció de Treball i l’entrada en vigor de la ‘llei rider’.
Poc més d’un any ha durat Uber operant exclusivament amb el model de flotes subcontractades, al qual la nova normativa pactada entre el Ministeri de Treball, la patronal i els sindicats va empènyer les principals companyies del sector. Totes excepte Glovo, que ha mantingut el gruix de la seva flota com a autònoms. Falsos autònoms, segons les resolucions reiterades d’Inspecció.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- La responsabilitat política Moment ‘Crim i càstig’, anàlisi
