De 185.000 metres quadrats

Lidl anuncia una nova plataforma logística a Tarragona

L’objectiu és complementar l’expansió de la cadena a Catalunya

Lidl anuncia una nova plataforma logística a Tarragona

BOSSE NILSSON

2
Es llegeix en minuts

La cadena alemanya Lidl complementarà la seva expansió a Espanya amb un nou magatzem a Tarragona, a la població de Constantí, amb l’objectiu d’impulsar la seva activitat a Catalunya i el nord-est d’Espanya. La cadena de supermercats ha informat aquest dilluns de l’adquisició d’una parcel·la d’uns 185.000 metres quadrats per establir una plataforma logística que es vol en marxa a partir del 2026. Aquest magatzem se sumarà a tres més projectats fins al 2025 a Escúzar (Granada), Martorell (Barcelona) i Parla (Madrid).

El magatzem de Constantí ocupa una parcel·la més gran que la resta dels projectats. El primer a estar acabata serà el d’Escúzar, que ocupa una parcel·la de 132.000 metres quadrats, seguit del de Martorell i Parla, que superen els 126.000 metres quadrats i els 145.000 metres quadrats, respectivament. Lidl compta actualment amb una xarxa d’11 plataformes logístiques a Espanya.

«En els últims anys estem ampliant significativament nostra presència a Espanya gràcies a l’obertura de noves botigues, una realitat que també ens exigeix incrementar les nostres infraestructures logístiques amb nous centres des dels quals gestionem tot el nostre assortiment de productes», va comentar el director general d’expansió de Lidl España, Imanol Zabala, que va afegir que «des del 2019 hem posat en marxa tres magatzems a Cheste (València), Agüimes (Las Palmas) i Nanclares de la Oca (Vitòria). En total, set noves plataformes logístiques en tot just 20 anys que faran possible que el ‘hard discount’ alemany pugui continuar impulsant amb noves botigues i més capacitat de compra de producte nacional.

Notícies relacionades

Els futurs magatzems a Martorell i Constantí se sumaran al que Lidl té des del 2003 a Montcada i Reixac (Barcelona), localitat des de la qual la cadena de supermercats proveeix principalment els seus més de 70 punts de venda a Catalunya i opera a tot Espanya a través de les seves oficines centrals –actualment en procés d’ampliació–. Amb l’entrada en funcionament d’aquests tres centres, Lidl reforçarà el paper estratègic de Catalunya com a pol logístic de referència per al seu creixement en aquesta regió i la resta de la zona nord-est d’Espanya.

Lidl compta en el dia d’avui amb una estructura d’unes 120 botigues a Espanya, una plataforma logística i unes oficines centrals a Catalunya que ja donen feina al voltant de 3.900 persones. La companyia compra producte català per valor d’uns 690 milions d’euros anuals a més de 170 proveïdors, i exporta pràcticament un terç de tot això a una trentena de països. Gràcies a la seva activitat en aquesta regió, Lidl ja és responsable de més de 22.800 llocs de treball directes, indirectes i induïts (un 0,68% del total) i ja supera els 1.090 milions d’euros anuals aportats al PIB (un 0,56% del total).