TELECOMUNICACIONS

Vodafone llança la seva pròpia elèctrica per vendre llum als seus clients en plena crisi

La teleco prepara la seva entrada en el sector de l’energia per fidelitzar clients amb una comercialitzadora d’electricitat d’origen renovable

Vodafone llança la seva pròpia elèctrica per vendre llum als seus clients en plena crisi
2
Es llegeix en minuts

Les telecos s’han llançat a una estratègia de diversificació per fidelitzar els seus millors clients oferint-los altres serveis per a la seva llar diferents de la telefonia, internet o i la televisió de pagament. Com més serveis s’aconsegueix vendre a un client més difícil és que marxi a una altra companyia, i per això fa anys que les operadores aterren en negocis paral·lels com assegurances, finances, alarmes per a la llar i, també, subministraments energètics.

Vodafone Espanya prepara la seva entrada en el sector de l’energia amb la seva pròpia companyia elèctrica. Sota la nova marca Vodafone Energia, l’operadora oferirà només als seus clients una tarifa de llum pròpia que no obligarà a un període de permanència mínim i que es contracta de manera enterament digital a través de l’app corporativa MiVodafone.

Vodafone segueix els passos de MásMóvil, que explota la comercialitzadora energètica PepeEnergy des de l’adquisició de Pepephone, i de Movistar, que s’ha aliat amb Repsol per oferir serveis d’autoconsum elèctric a les llars dels seus clients. Orange també ha mostrat el seu interès a entrar en el negoci de l’energia i està en procés de recerca de socis per concretar el nou negoci.

En plena crisi energètica, el pla de Vodafone passa a oferir a partir del pròxim setembre als seus clients electricitat amb garantia d’origen 100% renovable i ho farà amb una tarifa totalment variable, lligada a l’evolució dels preus del mercat elèctric com passa amb la tarifa regulada d’electricitat.

La tarifa serà de tipus variable, funcionant amb discriminació horària, cosa que significa que els usuaris pagaran el servei de llum al preu del mercat en el moment del consum, sent un preu diferent per a cada hora de cada dia, dins de tres trams regulats en terme d’energia (vall, pla i pic) i dos en terme de potència (punta i vall), segons ha explicat l’operadora en un comunicat amb la qual confirmava la notícia avançada per ‘La Información’. L’operadora assegura que la seva tarifa de llum permetrà uns estalvis de fins a 25% davant els preus dels seus competidors, però sense oferir més precisions.

Notícies relacionades

La contractació del servei en principi serà exclusiva per a actuals clients particulars i professionals de Vodafone, que es beneficiaran d’una quota mensual gratuïta i sense permanència. En cas deixar de ser de client de telefonia de Vodafone, la companyia cobraria una quota addicional de 4 euros al mes.

«Amb el llançament de Vodafone Energía continuem amb la nostra estratègia de continuar oferint més valor als nostres clients i d’afavorir la inclusió digital de tots perquè ningú es quedi enrere», explica Esther Colmenarejo, directora de la unitat de digital i noves línies de negoci de Vodafone Espanya. «Amb el nou servei augmentem la nostra presència dins de la llar. Aquesta iniciativa ofereix energia renovable a preu de mercat perquè els usuaris tinguin la tranquil·litat d’estar sempre pagant un preu just».

Temes:

Vodafone