El sector del luxe recuperarà la facturació prepandèmia el primer semestre del 2022
L’omnicanalitat i els nous mercats marcaran el rumb de la indústria en la segona meitat de l’any
El sector del luxe recuperarà la facturació prepandèmia el primer semestre del 2022 a escala global i s’acostarà als 300 bilions d’euros, segons la previsió d’un estudi d’EAE Business School. De fet, els primers sis mesos de l’any ha experimentat una recuperació «sorprenentment ràpida», apunta la multinacional especialitzada en màrqueting i vendes Salesland.
Ariel Alonso, director de Salesland LATAM, ha destacat que la reactivació dels mercats ha superat fins i tot alguns sectors de consum domèstic. Especialistes de la multinacional han indicat que les noves conductes de consum i els desafiaments que s’imposen per a la indústria exigeixen que les marques adoptin una «postura estratègica» per adaptar-se a aquests nous temps.
Tendències per a la segona meitat de l’any
De cara a la segona meitat de l’any, l’omnicanalitat marcarà el rumb de la indústria. Les empreses del sector s’hauran d’adaptar a les estratègies i formats en aquest sentit, cada vegada més freqüents i necessaris. A més, hauran d’ampliar els formats comercials híbrids que vinculin l’entorn físic i el digital tenint en compte que, per al negoci, l’experiència en botiga i el tracte físic al client són dos dels pilars de referència.
Es pot destacar que, actualment, el 45% de les vendes de luxe són influïdes per accions digitals. I xarxes socials com Instagram o TikTok són algunes de les plataformes més utilitzades a l’hora de començar la presència virtual d’una marca.
Així mateix, les noves marques natives digitals, és a dir, marques que neixen directament en el món virtual, han aconseguit fer-se un lloc al mercat. «Aquest format permet crear una relació vertical directa amb el consumidor, sense mitjancers, i poden monitoritzar de forma més eficaç tot el ‘customer journey’ del client», destaca l’empresa.
Notícies relacionadesLes companyies del sector també hauran de tenir consideració per la sostenibilitat ambiental, la inclusió o el no testatge en animals, tenint en compte que són valors referència per als consumidors de marques de luxe.
La Xina ha sigut un dels nous mercats que ha proliferat més en els últims anys en el sector del luxe. De fet, el nou competidor ha anat creixent i estenent-se tant que, el 2025, es preveu que representi «un volum del negoci pròxim a la meitat del total consum de luxe a escala mundial», afegeix
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Proposta familiar Un Nadal de joguina
- Tradició Un pessebre de muntanya al Bages
- CATA MAYOR La taula on menjar Catalunya
- On socialitzar Plans analògics per quedar amb els amics a Barcelona
