Dia del Treball
Primer de Maig: Milers de persones es manifesten a Barcelona per reclamar que s’apugin els salaris
Els sindicats adverteixen que no firmaran cap conveni que no inclogui clàusules de revisió salarial
Milers de persones, prop de 2.200 segons la Guàrdia Urbana i 8.000 segons els sindicats, s’han manifestat aquest diumenge pel centre de Barcelona per celebrar el Primer de Maig i reclamar la necessitat d’apujar els salaris i contenir l’augment dels preus en un escenari en què la inflació està disparada.
La manifestació, convocada per CCOO i la UGT, ha arrencat des de la plaça d’Urquinaona abans del migdia, amb el lema ‘La solució: apujar els salaris, contenir els preus, posar fi a les desigualtats’. A les 11.30, l’hora prevista perquè comencés la marxa, sonava a la plaça ‘La gallineta’ de Lluís Llach, i la calor era considerable. Tant, que la jaqueta de cuir del conseller d’Empresa, Roger Torrent, semblava excessiva. Torrent ha passat un moment a saludar i després la capçalera i el protagonisme han sigut dels sindicalistes.
Abans d’emprendre la ruta per la Via Laietana, els secretaris generals de CCOO i la UGT de Catalunya, Javier Pacheco i Camil Ros, respectivament, han reclamat la necessitat d’apujar els salaris, i han advertit la patronal que no firmaran cap conveni col·lectiu que no inclogui clàusules de revisió salarial. A més, les centrals sindicals han assegurat que en cas de no complir-se aquesta condició, hi haurà mobilitzacions i demanaran que la indexació dels salaris a la inflació es faci per llei.
Per edats
La manifestació ha recorregut una Via Laietana amb carrils tallats per les obres de remodelació del carrer. L’edat mitjana era considerable, i el gruix de la protesta no ha constat d’un gran grup de joves.
A les 11.50, els manifestants han començat a baixar i a les 12.30 ja eren al final de la Via Laietana. Uns metres abans de la plaça d’Idrissa Diallo, abans dedicada a Antonio López, el nom del qual, com la seva estàtua, va ser desallotjat de l’espai per la seva vinculació amb el tràfic d’esclaus, Pacheco i Ros han pronunciat discursos en què han defensat el pes del sindicalisme i la seva utilitat. Com exemple, han citat l’increment dels contractes definits.
Els dos portaveus han rebutjat la guerra d’Ucraïna (algú en algun punt de la marxa exhibia una bandera russa) i la jornada s’ha tancat amb el cant coral de ‘La internacional’ i ‘Els Segadors’.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- Receptes rodones La recepta definitiva per fer les millors mandonguilles casolanes
- Renovació en potència La universitat envelleix: més de la meitat de professors es jubilaran en els pròxims 20 anys
- CAS SEPI El jutge deixa lliure Leire Díez, l’expresident de la SEPI i el ‘soci’ de Cerdán al no demanar la fiscal el seu ingrés a la presó
- Eleccions a Extremadura Feijóo augura que Extremadura iniciarà «el canvi» per acabar amb la «degradació» de Sánchez
- Obituari Mor l’exdirectiu del Barça Gabriel Masfurroll
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
