Inditex

La joia de la corona de Marta Ortega a la plaça d’España: un Zara innovador per a clients independents

La botiga més gran del món de la marca eleva a la màxima potència l’experiència del comprador amb utilitats com Pay&Go, consultes de l’inventari o cites per als emprovadors

La joia de la corona de Marta Ortega a la plaça d’España: un Zara innovador per a clients independents
3
Es llegeix en minuts

Inditex ha conquerit l’Edifici España, en el centre de la capital. Aquest divendres, la companyia inaugura dos espais trencadors davant la nova plaça España. Es tracta d’una botiga de Stradivarius i de la joia de la corona de l’imperi que des de fa escassament una setmana presideix Marta Ortega, un Zara de 7.700 metres quadrats construïts, dels quals 3.850 corresponen a la superfície comercial. Els dos establiments obriran aquest divendres les seves portes al públic.

El projecte, que posa a disposició del client moda, tecnologia, sostenibilitat i dedicació de l’equip de Zara, ha sigut ideat per l’equip d’Arquitectura de la marca. Quatre pisos d’innovació per evitar que els compradors passin el menor temps possible, si així ho desitgen, dins de la botiga. «Aquest espai tan ampli el volien concebre com una caixa blanca, neutra, perquè el que destaqui sigui el producte», segons han explicat treballadors de l’empresa en la presentació de la botiga.

Gran Via, 84, punt en el qual s’ubica la botiga Zara més gran del món, és pràcticament indispensable que el client tingui instal·lada al seu smartphone l’app de Zara perquè pugui disfrutar per complet de l’experiència de compra que ofereix aquest espai. Inditex ho ha posat tot en les funcions tecnològiques de l’establiment «perquè el servei al client sigui ràpid, intuïtiu i còmode», expliquen.

Amb el Mode Botiga, els amants de la marca comptaran amb utilitats exclusives que no podran trobar a cap altra botiga de la marca: reserva d’emprovadors, per evitar les files en aquestes zones; consulta instantània de l’inventari disponible en botiga, inclosos els articles que encara es trobin guardats al magatzem o als gairebé 60 emprovadors dels quals disposa l’establiment; i compra ‘online’ i recollida en dues hores a la botiga. El punt de recollida de compra online s’ha concebut com una sitja robotitzada amb capacitat de fins a 1.500 comandes, similar al que ja van instal·lar en altres botigues, com la de Serrano.

Zara ja no s’acontenta amb l’autocobrament, una opció disponible dins dels més moderns locals de totes les marques d’Inditex, sinó que ara torna a fer un pas més dins del sector del retail prêt-à-porter amb l’alternativa Pay&Go, que permet comprar peces escanejant els codis de barres o QR de les etiquetes amb el mòbil per després pagar-les i desalarmar-les en punts reservats exclusivament per a aquest final.

Però la comoditat de compra no és l’únic paladí de l’espai estrella de la marca. Zara ha convertit els quatre pisos d’aquesta botiga (dos de dona, un d’home i un de nen) en els punts centrals perquè hi passin les col·leccions més exclusives, des del showroom  de llenceria, que fins ara només es podia adquirir per internet, o l’àrea de Beauty, la secció de maquillatge, i Athleticz, roba esportiva, fins a les edicions limitades.

Precisament aquest dijous, la marca llança la seva segona edició de Zara Origins, l’aspiració del qual és construir un armari contemporani a través de peces essencials i atemporals, i que només estarà disponible a 62 botigues seleccionades a tot el món, entre les quals Zara Plaza de España.

Sostenibilitat

Notícies relacionades

Zara Plaza de España compta amb avançats sistemes d’ecoeficiència mediambiental i opta al segell BREEAM, certificat europeu de construcció sostenible. Aquest lluminós espai, que compta amb una façana de 15 metres i finestres amb vista a la Gran Via i a plaça España, ha prioritzat els sistemes de calefacció i refrigeració, il·luminació led per a un estalvi d’energia més gran, així com la utilització de materials més respectuosos amb el medi ambient.

La tecnologia de la botiga, a més de buscar la màxima comoditat del client, s’enfoca a extremar l’economia circular, una de les puntes de llança amb què vol fer-se Inditex dins del sector de la moda. Busquen reduir la generació de residus i es comprometen que almenys un 50% dels productes que comercialitzi el 2022 estiguin fabricats sota el seu estàndard Join Life, que etiqueta les peces que han sigut produïdes amb materials i processos més sostenibles.

Temes:

Madrid Inditex