Recuperació econòmica

Cooltra va facturar 31,7 milions d’euros el 2021 i s’acosta als nivells prepandèmia

  • La companyia de mobilitat sostenible va créixer un 44% l’any passat, i va fer a més una inversió en millores dels seus serveis de 10 milions d’euros.

A1-123158838.jpg

A1-123158838.jpg / EPC_EXTERNAS

1
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Cap de redacció Motor

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Cooltra, la companyia de mobilitat sostenible al sector de les dues rodes, va tancar el 2021 vorejant xifres anteriors a la pandèmia. L’empresa, que opera en diversos països europeus, en què destanquen per importància Espanya, Portugal, Itàlia, França, Àustria i la República Txeca, va facturar l’any 31,7 passat milions d’euros, un 44% més que el 2020. Durant l’exercici passat, Cooltra va invertir més de 10 milions d’euros en la millora dels seus serveis de flotes (que en l’actualitat ascendeix a 18.000 vehicles, els 75% dels quals són elèctrics).

L’entrada en els serveis de mobilitat de moto compartida de París, la consolidació a Milà (han crescut un 67%) i l’arribada a Polònia de la mà de Just Eat, han contribuït que els resultats del 2021 mantinguin aquesta tendència alcista i s’acostin a les xifres del 2019. En l’àrea B2C de ‘motosharing’, la facturació va arribar als 18,2 milions d’euros (un 40% més que el 2020). Des que Cooltra va néixer a Barcelona el 2016 amb el servei de moto multiusuari, la companyia ha anat encadenant resultats positius. Actualment la flota de Cooltra dona servei a 1,7 milions d’usuaris.

Notícies relacionades

En B2B (empreses de repartiment) la companyia està present en 50 ciutats, repartides en vuit països, i amb una flota de 7.000 vehicles. L’auge dels serveis de repartiment ha consolidat el creixement, amb una facturació de 13,5 milions d’euros (un 50% més que el 2020). Les apostes d’empreses com Just Eat o Papa John’s per les flotes de Cooltra han suposat una empenta important a l’exercici anterior.

Per Timo Buetefisch, conseller director general de la companyia, el balanç és molt positiu: «Totes les previsions apunten que el creixement en positiu que ha registrat Cooltra al llarg del 2021 continuarà consolidant-se el 2022 a través del servei directe que oferim a l’usuari i acompanyant companyies que es troben en plena expansió tant a Espanya com a Europa. També col·laborant amb un creixent nombre d’administracions i cossos policials de l’Estat en el seu camí cap a una mobilitat més sostenible i connectada. Continuem invertint per continuar liderant una mobilitat respectuosa amb el medi ambient i per poder oferir els serveis més innovadors i una millora contínua d’aquests», afirma el directiu.