Aerolínies

Iberia i Air Europa suspenen la seva fusió

Les aerolínies negocien la rescissió del contracte de compravenda dos anys després del seu anunci

first-a350-900-delivery-to-iberia-ferry-flight-007

first-a350-900-delivery-to-iberia-ferry-flight-007 / PIGEYRE Pascal - Masterfilms

1
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

Iberia no comprarà Air Europa. L’aerolínia del grup IAG ha desistit en la compra de la companyia de la família Hidalgo i està «en una fase avançada de les negociacions per rescindir l’acord», segons anuncia el hòlding que dirigeix Luis Gallego en un fet rellevant remès a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

El grup IAG va acordar al novembre de 2019 comprar Air Europa per 1.000 milions d’euros, però l’arribada de la pandèmia va suposar un alto en l’operació. El coronavirus va provocar que la majoria dels avions s’haguessin de quedar a terra, i això va causar destrosses en els comptes de les aerolínies. Tant és així que Air Europa va necessitar el rescat del Govern espanyol per valor de 475 milions d’euros i un crèdit de l’ICO per valor de 140 milions d’euros. Això va obligar Iberia a repensar la compra el gener de l’any passat: en va rebaixar el preu a 500 milions d’euros a pagar en cinc anys. 

Notícies relacionades

Però va ser fa unes setmanes, quan el trànsit semblava que començava a recuperar-se, quan l’operació semblava estar més lluny que mai de fer-se efectiva després d’unes declaracions del mateix Gallego en què reconeixia que era «més pessimista sobre el futur de l’operació». «Que l’operació tingui sentit o no depèn de les condicions del Govern [pel rescat], de Globalia [per les condicions de l’acord] i dels ‘remedies’ [descarts de rutes per no danyar la competència que ha d’avalar Brussel·les]. Si aquestes tres variables surten positives la farem, si no, no», explicava en roda de premsa.

I, finalment, així ha sigut, malgrat que el grup IAG ha insistit en nombroses ocasions en la importància de la fusió dels dos grups per transformar el ‘hub’ de Madrid «en un veritable rival per als quatre «‘hubs’ més grans d’Europa: Amsterdam, Frankfurt, Londres-Heathrow i París-Charles de Gaulle».