Compromís

Naturgy redueix l’impacte de la pujada de la llum per als pròxims tres anys

La companyia vol tranquil·litzar els usuaris establint un preu accessible i estable al marge de la volatilitat experimentada pel ‘pool’ aquests últims mesos

Naturgy redueix l’impacte de la pujada de la llum per als pròxims tres anys
3
Es llegeix en minuts

Davant l’escalada dels preus del ‘pool’ elèctric i avançant-se a les mesures del Govern i a la resta del sector, Naturgy ha decidit fer un pas cap endavant per posar-se una vegada més al servei de la societat amb un pla integral per pal·liar els efectes en els consumidors i en l’economia real de l’actual crisi de preus elèctrics. En concret, ha impulsat la iniciativa Compromís, una nova solució a preus equiparables als valors previs a l’actual pujada registrada al mercat majorista.

La companyia oferirà tota la seva capacitat de generació elèctrica inframarginal disponible als seus clients (residencials, comercials i industrials) a un preu de 65 €/MWh durant tres anys. Amb aquesta mesura, Naturgy desvincularà les factures dels seus clients de la volatilitat del preu del ‘pool’ i demostrarà el seu compromís i sensibilitat social a llarg termini.

Així, la companyia fa un pas endavant per afrontar la situació excepcional de preus registrats actualment en el mercat majorista en les últimes setmanes, que ha arribat a valors rècords de més de 200 euros, tenint en compte que el terme d’energia suposa una mcia més del 30% de la factura final. «Naturgy ha aprovat aquesta mesura extraordinària tenint en compte la situació excepcional de preus energètics i hem volgut posar-nos una vegada més del costat del consumidor i atendre les necessitats reals de la societat, perquè el preu de l’energia s’ha convertit en una de les principals preocupacions», explica el seu president, Francisco Reynés.

Assegurar un cost inferior

Assegurar un cost inferiorEn aquest sentit, la companyia vol evitar que es traslladi l’escalada dels preus majorista d’electricitat (pool) al petit consumidor domèstic, de manera que li ofereix assegurar el cost fix de l’energia a un preu molt inferior a l’actual per als pròxims 3 anys, sense condicions addicionals ni permanència. Aquesta iniciativa va dirigida als clients de Naturgy i també als usuaris d’altres comercialitzadores que vulguin un canvi.

«La situació actual requereix compromís i lideratge. Per això aquest paquet de mesures és una mostra del nostre compromís social, perquè és necessari pensar per sobre de les conjuntures i les circumstàncies i sempre hem d'estar enfocats en el client. Aquest paquet de mesures és una mostra de compromís social i lideratge empresarial», detalla Reynés.

Naturgy assumirà en els seus marges l’activació d’aquesta iniciativa en línia amb el seu compromís amb la societat i amb els aspectes ASG, igual que va fer durant els pitjors moments de la pandèmia de la Covid-19. Aquesta nova oferta que Naturgy ha dissenyat per evitar la incertesa dels clients, es pot sol·licitar a través de la seva pàgina web (www.naturgy.es). Així, la companyia posa un cop més el client al centre de les seves iniciatives com a mostra del seu compromís i transparència amb la realitat actual.

Al servei de tots els col·lectius

Notícies relacionades

Al servei de tots els col·lectiusLa companyia sempre ha sigut sensible a les diferents casuístiques i situacions que hagin pogut comprometre els seus clients en el pagament del subministrament. Per aquesta raó, per exemple, els facilita la continuïtat del subministrament oferint diferents mecanismes de pagament, com per exemple fraccionant el deute o no realitzant talls de subministrament durant períodes vacacionals. Aquesta política es va intensificar durant l’estat d’alarma i la companyia va llançar una bateria de mesures, com la possibilitat d’ajornar el pagament de les factures amb les quotes que millor s’adaptessin a les seves possibilitats, sense quota inicial mi tipus d’interès. I addicionalment al que el reial decret estableix per als talls de subministrament, tampoc va reclamar el deute pendent als seus clients.

Naturgy ha dut a terme sempre una política proactiva per protegir els clients vulnerables. Per això manté una relació estreta amb els serveis socials dels ajuntaments. A fi de poder atendre’ls de manera personalitzada, ha reforçat la coordinació i la comunicació amb les administracions per millorar l’intercanvi d’informació i evitar el tall de subministrament davant possibles situacions de vulnerabilitat de clients de la companyia.