Conjuntura
L’economia va tornar a accelerar-se a l’estiu
El PIB va augmentar el 2% en el tercer trimestre davant el segon i la taxa interanual es va situar en el 2,7%

L’economia va tornar a accelerar-se a l’estiu. El producte interior brut (PIB) va experimentar una alça del 2% en el tercer trimestre respecte al primer, en el qual havia rebaixat substancialment el seu dinamisme, amb l’1,1%, segons les dades de l’Institut Nacional d’Estadística (INE).
Després d’aquest increment, la taxa interanual se situa en el 2,7%, davant el 17,5% del primer trimestre. El secretari d’Estat d’Economia, Gonzalo García Andrés, destaca aquestes dades, que se sumen als de l’enquesta de població activa (EPA), que dijous van reflectir la recuperació dels 20 milions d’ocupats per primera vegada des del 2008.
Segons García Andrés, durant el tercer trimestre «la recuperació s’ha accelerat», ja que durant estiu l’avenç en la campanya de vacunació i la millora de la mobilitat han impulsat el creixement de l’activitat i de l’ocupació.
L’alt càrrec del ministeri d’Economia remarca que la demanda externa té «una contribució molt significativa gràcies a l’impuls de les exportacions». I, d’altra banda, «repunta la inversió en béns d’equipament, que és un element de confiança dels empresaris en el futur de l’economia».
Segons el parer d’Economia, aquestes dades situen l’economia «en una bona posició per afrontar un quart trimestre en què el balanç de riscos ha canviat i serà marcat pels colls d’ampolla en l’oferta, l’alça dels preus energètics i el seu efecte en la inflació».
L’INE destaca que aquest avenç de resultats del tercer trimestre del 2021 «està elaborat amb la informació actualment disponible sobre la seva evolució econòmica». La majoria dels indicadors estadístics conjunturals ofereixen en el dia d’avui resultats fins al segon mes del trimestre, és a dir, l’agost. De fet, en relació amb el segon trimestre, l’INE va haver de fer una rectificació substancialment a la baixa respecte al que havia avançat, amb gairebé dos punts menys del que s’havia anticipat. El Govern central manté per ara la previsió d’un creixement del 6,5% aquest any i del 7% el vinent.
- Ciberseguretat Evita ser estafat amb només desactivar aquesta opció del telèfon
- Carla Simón: "La meva mare va deixar l’heroïna i em va tenir, tot i que després va venir la putada de la sida"
- Successos Una pacient psiquiàtrica se suïcida després d’esperar 48 hores a urgències
- Demanda disparada Adeu a les concessions: Catalunya redissenya la futura xarxa de busos públics per connectar el 2028 tots els municipis
- Transport aeri Barcelona és la connexió més afectada per la retallada de 36 rutes de Ryanair
- La investigació més gran fins ara Un macroestudi reconeix que la fatiga crònica té origen genètic i obre la porta a nous tractaments
- L'ONZE DE SETEMBRE Les Diades del procés: vuit diferències
- Guerra a Ucraïna Putin amenaça d’atacar tropes occidentals si es despleguen a Ucraïna
- Guerra comercial La Xina imposa aranzels del 20% a Noel, ElPozo i Campofrío en represàlia per les taxes de la UE als seus cotxes elèctrics
- L'home detingut per la mort d'una dona a Lloret s'havia deixat la cartera a sobre d'una tauleta a l'escena del crim