Cimera empresarial

Només un terç de les empreses familiars preveuen augmentar plantilles

El col·lectiu de companyies dominades per parents veu en la inflació i la falta de subministraments un dels riscos més grans per al creixement

Les empreses entreveuen majoritàriament una etapa de creixement moderat amb una «limitada» creació neta de llocs de treball

Només un terç de les empreses familiars preveuen augmentar plantilles

Cedida

1
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Les empreses familiars veuen la situació econòmica amb una valoració de 4,95 en una escala de 0 a 9; davant el 4,1% d’un any enrere. Així es desprèn de l’enquesta interactiva realitzada entre els 500 empresaris assistents al 24è Congrés Nacional de l’Empresa Familiar a Pamplona. El 2017 va ser l’any en què es va arribar a la valoració més elevada, amb 6,22, per després començar fins a descendir el 2018, el 2019 i el 2020.

Segons es desprèn de les preguntes, amb prou feines el 35% té previst incrementar les seves plantilles, mentre que el 58% estima que mantindrà els efectius amb què compta en l’actualitat i només el 7% espera reduir-lo. Seguint la tendència que va començar el 2017, la proporció de les companyies que preveuen augmentar les plantilles decreix, mentre que augmenta la de les que estimen que la mantindran o que la reduiran.

Creixement moderat

I tot això es deu al fet que el 53% consideren que a curt i mitjà termini es produirà un augment moderat del creixement amb una «limitada creació neta d’ocupació». Gairebé el 60% (58%) afirma que el màxim risc actual per al creixement és la inflació i la falta de subministraments.

Tres de cada quatre companyies consultades asseguren que destinaran la major part dels beneficis a reinversió i la meitat afirmen que ha recuperat els nivells de facturació pre-Covid.

Notícies relacionades

En un altre ordre de coses, el 59% afirma que no participen per ara en cap projecte amb els fons europeus Next Generation. En canvi, el 54% asseguren que tenen inversions d’impacte en l’àrea social; el 57%, en el mediambiental i el 27%, en altres àrees. El 17% declara no tenir cap tipus d’inversió d’aquestes actualment.

Un aspecte destacable és la resposta a la pregunta sobre el que és òptim fer per a l’empresa en el moment actual. El 28% considera que és el moment d’abordar compres; el 27%, el de créixer orgànicament; i el 25%, el de reforçar el control del capital.