Economia
Norman Foster ven el seu estudi d’arquitectura a un fons canadenc
El prestigiós arquitecte britànic cedeix part de la seva firma d’arquitectura a Hennick & Co, un inversor amb enfocament llargterminista que li proporcionarà capital per continuar creixent

Foster & Partners, la firma del conegut arquitecte britànic Norman Foster, ha sucumbit als encants del capital risc i acaba de tancar la venda d’una participació rellevant del seu estudi al fons canadenc Hennick & Co. Foster ha dissenyat reconegudes obres arquitectòniques com la Torre Cepsa o l’Edifici Axis a Madrid, el Metro de Bilbao o l’estadi de Wembley a Londres. Mitjançant aquesta transacció, la companyia obtindrà el pulmó financer suficient per abordar la seva nova etapa, destinant aquests recursos a continuar creixent i innovant. La transacció ha comptat amb l’assessorament de la firma espanyola Alantra.
Fundat fa més de cinc dècades, l’estudi d’arquitectura Foster & Partners té la seva seu principal a Londres, però compta amb presència en 13 ciutats més d’Europa, Àsia, Amèrica i Oceania. En l’actualitat, compta amb una plantilla que supera els 1.500 treballadors. El premiat arquitecte seguirà al capdavant de la companyia, que va fundar amb la seva primera dona, i continuarà exercint com a president executiu als seus 86 anys.
Amb l’operació, a més, Foster crea els elements per garantir una successió ordenada en la companyia amb un accionariat estable i un nou soci amb un enfocament d’inversió llargterminista. La família es converteix així en el segon accionista de l’estudi d’arquitectura, en el qual també participen els socis de la companyia. Hennick & Co és un fons canadenc recolzat per la família del mateix nom, que va fundar la consultora immobiliària Colliers International i la companyia FirstService Corporation. Compta amb dues divisions dins de la seva firma d’inversió: les de capital risc pur i les d’immobiliari.
Notícies relacionadesFoster & Partners és un dels grans i més prestigiosos estudis d’arquitectura del món. En termes econòmics, l’exercici passat va registrar una facturació de 272 milions de lliures (321 milions d’euros, aproximadament, al canvi actual), el 5% més que la quantitat obtinguda el 2019. Gran part dels ingressos de la companyia procedeixen de l’Orient Mitjà (31% del total), Amèrica del Nord (27%) i Àsia (22%). A més de les seves emblemàtiques construccions internacionals, com la torre del banc HSBC a Hong Kong, el Reichstag de Berlín o la Torre Commerzbank a Frankfurt, Foster & Partners està immers en nous desenvolupaments com les noves oficines del banc d’inversió JP Morgan a Nova York, la rehabilitació i ampliació del Museu del Prado a Madrid o el projecte One Beverly Hills a Los Angeles per dotar de zones verdes aquesta famosa ciutat americana.
Diversificació del negoci
Aquesta diversificació de les seves vendes ha vingut molt lligada a la forta estratègia d’internacionalització que ha realitzat Foster & Partners des de l’any 2007. En aquell moment, l’arquitecte va arribar a un acord amb el fons britànic 3i per vendre-li el 90% de la firma i poder emprendre el seu ambiciós pla de creixement internacional, que es va materialitzar amb diferents obertures i nous projectes. El fons 3i és conegut a Espanya per haver participat en nombroses companyies del país com AC Hotels, Pepe Jeans, Café & Té o Clínica Baviera, entre d’altres. L’any 2014, els socis de l’estudi van recomprar la seva participació al fons britànic i van tornar a prendre el control.
La història del prolífic arquitecte britànic
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se