Balanç d’un gegant de la moda

H&M va elevar el 14% les vendes en el tercer trimestre

La firma sueca capeja la pandèmia amb control de costos i límits a les rebaixes

H&M va elevar el 14% les vendes en el tercer trimestre
1
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Les vendes de la cadena de moda sueca Hennes and Mauritz (H&M), comptabilitzades en divises locals, es van incrementar en un 14% interanual en el tercer trimestre fiscal (juny-agost), va informar aquest dimecres la companyia mitjançant un comunicat. La facturació total en aquell període va ascendir a 55.585 milions de corones sueques (5.472 milions d’euros) el 9% més que en el mateix període anterior. La recuperació de la companyia continua gràcies a l’augment de les vendes de preu íntegre, sense rebaixes, i el control financer, tot i que l’impacte del cost de nolis i matèries primeres impacta més en les firmes del sector tèxtil amb preus més baixos com H&M, que en altres firmes de moda.

Notícies relacionades

«El desenvolupament de les vendes continua afectat per la pandèmia, amb variacions considerables entre els mercats. Les restriccions i els confinaments dificulten l’evolució, sobretot a Àsia», escriu la companyia. Excloent Àsia i Oceania, va ressaltar H&M, les vendes en divises locals han tornat «al nivell anterior a la pandèmia». Entorn de 180 botigues d’H&M es mantenien tancades a l’inici del tercer trimestre, xifra que es va reduir a un centenar al final d’aquell període, tot i que molts dels establiments oberts mantenien restriccions d’horaris i d’aforament màxim.

La cadena sueca va presentar en el seu balanç previ un benefici net de 1.697 milions de corones sueques (167 milions d’euros) en el primer semestre del seu any fiscal (desembre-maig). En el mateix període de l’exercici anterior, H&M havia perdut 3.063 milions de corones (302 milions d’euros) per la pandèmia de coronavirus.

Temes:

Comerç H&M