Proveïdor de material laboral

Marta Flores i Pallarès (Lyreco Iberia): «Ser sostenible implica anar per davant de la llei i no poder beneficiar-te d’ajudes»

  • La directora de Qualitat, Seguretat i Sostenibilitat de Lyreco Iberia assegura que «la sostenibilitat fidelitza, millora la reputació i la imatge de marca»

Marta Flores i Pallarès (Lyreco Iberia): «Ser sostenible implica anar per davant de la llei i no poder beneficiar-te d’ajudes»

Activos

4
Es llegeix en minuts
Alicia Navarro
Alicia Navarro

Redactora del suplement 'actius'

ver +

Bolígrafs, carpetes, cadires, i fins i tot l’actual gel hidroalcohòlic. Són elements d’ús habitual en la majoria d’oficines espanyoles, i que sense aquests el correcte funcionament d’un dia laboral no seria possible. Per això empreses com Lyreco, que es dedica a proveir material d’oficina, tenen un paper clau tot i que de vegades sigui imperceptible.

Des de fa més de 30 anys aquesta empresa francesa es va situar a Cornellà de Llobregat (Barcelona), i des d’allà distribueix solucions i serveis per al lloc de treball, des de material d’oficina, papereria corporativa i rènting d’impressores fins a solucions de seguretat laboral, ‘packaging’, mobiliari, alimentació o productes de neteja.

Actualment el grup treballa per al 70% de les companyies de l’Ibex 35 i factura una mitjana de 128 milions d’euros. No obstant, aquestes xifres no són el més destacable de la companyia, sinó que ho és el compromís amb la sostenibilitat que encapçala des de fa anys. «Garantim que la nostra relació comercial transcorri tenint en compte la sostenibilitat: oferint productes sostenibles, fent negocis amb ètica, complint amb el marc legal, minimitzant els embalatges, fent que els processos respectin el medi ambient, donant suport a l’educació infantil, cuidant-se dels empleats... En altres paraules, que la relació amb els nostres clients contribueixi positivament en les persones, en la societat i en el nostre entorn», explica Marta Flores i Pallarès, la directora de Qualitat, Seguretat i Sostenibilitat de Lyreco Iberia.

Aposta per l’economia circular

Aposta per l’economia circularLa companyia, que és membre del Pacte Mundial de les Nacions Unides des del 2004, s’ha proposat una sèrie d’objectius per al 2025 que passen per integrar la companyia de manera completa en un model d’economia circular. «El nostre compromís d’economia circular pretén tancar el cercle entre proveïdors, fabricants i clients, en tot el cicle de vida dels productes, des de la selecció a la recollida per oferir solucions sostenibles», explica.

En aquest punt, Flores i Pallarès deixa clar que el problema no són els materials amb què estan fabricats els productes, sinó de com es fabriquen aquests productes i quin cicle de vida tenen. «Últimament tinc la sensació que s’està demonitzant el plàstic. Si un producte està fet de plàstic, però és 100% reciclat, té una llarga vida útil i és al seu torn reciclable, no sempre ha de ser un problema. D’aquí la nostra aposta per l’economia circular», explica.

L’encarregada de sostenibilitat de Lyreco s’enorgulleix que aquests actes de la seva companyia puguin tenir un impacte positiu a tot el sector. «Si Lyreco aposta per vendre productes que promoguin l’economia circular, els fabricants hauran de compartir aquesta mateixa filosofia i entre tots reduirem el consum de matèries primeres, evitarem la generació de residus, etc.», afirma.

Empreses i empleats, cada vegada més conscienciats

Empreses i empleats, cada vegada més conscienciatsAquelles empreses que tenen nul·la preocupació pel medi ambient i l’impacte de la seva activitat al planeta estan destinades a desaparèixer. O això creu Flores i Pallarès, que assegura que la major part dels seus clients ja els exigeixen fer negocis de manera ètica fomentant acords en sostenibilitat. «La sostenibilitat fidelitza, millora la reputació i la imatge de marca. Els clients ja no només es preocupen pel cost, veuen que treballar amb ètica afegeix valor als negocis i els diferencia de la resta. L’empresa que és respectuosa amb les persones, amb la comunitat, amb el medi ambient i amb la societat projecta una reputació que genera confiança en els socis comercials i clients», comenta.

Aquest canvi que han tingut les empreses està impulsat pels mateixos empleats, i sobretot per les noves generacions, que «prefereixen treballar en organitzacions amb un compromís social i ambiental, que promouen la multiculturalitat i la diversitat. Al millorar les condicions per al client intern es reté talent, hi ha menys rotació i millora la productivitat», segons Flores i Pallarès.

Notícies relacionades

La responsable de Lyreco és de la idea que ‘voler és poder’, per això assegura que quan l’alta direcció d’una empresa està convençuda, no hi ha barreres per implantar la sostenibilitat. Tot i que reconeix que sí que existeix un obstacle: el pressupost. «Hem de ser coherents i trobar l’equilibri entre fer inversions en sostenibilitat, que siguin rendibles, i invertir temps a comunicar amb transparència, sensibilitzar, apoderar els empleats... perquè això et dona credibilitat i reforça la teva imatge», explica.

Falta d’ajudes governamentals

Falta d’ajudes governamentalsEn aquest sentit, assenyala directament les autoritats governamentals de crear, en ocasions, models legislatius o marcs legals que dificulten a les empreses ser sostenibles. «En sostenibilitat no tot passa per fer inversions, però quan es fan han de ser rendibles per assegurar la viabilitat i continuïtat del negoci. En moltes ocasions ser sostenible implica anar per davant de la llei i no poder beneficiar-te d’ajudes», recorda.