Plataforma digital

Imagin (CaixaBank) guanya mig milió d’usuaris un any després del seu rellançament

Imagin (CaixaBank) guanya mig milió d’usuaris un any després del seu rellançament

CAIXABANK

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Imagin, el banc mòbil que CaixaBank va crear el 2016 per a clients joves, ha guanyat mig milió d’usuaris des que el grup el va rellançar el juny de l’any passat com a plataforma digital de productes financers i no financers i comunitat d’estil de vida. Ja compta amb 3,2 milions d’usuaris, amb un creixement del 20% en un any, que va ser de més del 30% en els més grans de 18 anys. 

CaixaBank ha destacat aquest dijous que la plataforma s’ha situat com a líder entre els principals neobancs i ‘fintechs’, amb una quota d’usuaris actius del 15,2% i una puntuació de 83 sobre 100 de rendiment mòbil en el sector neobanca, segons l’últim estudi de Smartme Analytics. El ‘mobile performance index’ de la consultora, ha explicat el banc, monitoritza l’ús de les aplicacions financeres i valora el seu rendiment en funció de variables com el nombre d’usuaris actius, el temps d’ús diari, la interacció i la freqüència d’ús exclusiu.

També ha augmentat la fidelització dels qui ja n’eren usuaris. L’últim any, més del 60% va accedir a l’‘app’ més de tres vegades per setmana i al juliol es va arribar a registrar un rècord de 23 milions d’accessos a l’aplicació. L’ús de Bizum a través d’Imagin, així mateix, s’ha multiplicat per dos l’últim any, amb una mitjana de 4,2 milions d’operacions mensuals, i el pagament mòbil s’ha disparat un 400%.

Notícies relacionades

El perfil de client més habitual és el d’un jove amb una edat mitjana de 26 anys, resident en una gran ciutat i que es mou en un entorn digital. A escala autonòmica, el 32% de les connexions a l’‘app’ es realitzen des de la Comunitat de Madrid i el 29%, des de Catalunya.

«El creixement d’Imagin respon a l’estratègia d’impulsar la fidelització dels seus usuaris a través de la creació de serveis digitals, financers i no financers, que, a diferència de la banca tradicional, no necessàriament impliquen l’alta com a client bancari. L’últim any, la plataforma ha posat en marxa multitud de serveis i continguts digitals que han despertat un gran interès en la comunitat d’‘imaginers’ entorn de les seves cinc grans àrees temàtiques: sostenibilitat (imaginPlanet), música (imaginMusic), videojocs (imaginGames), tendències (imaginCafé) i tecnologia (imaginShop)», ha dit el banc en una nota.