Per 2.100 milions

Adidas ven Reebok als amos de Forever21

  • El grup alemany volia competir amb Nike als EUA

Adidas ven Reebok als amos de Forever21
1
Es llegeix en minuts

L’empresa alemanya de roba esportiva Adidas va anunciar aquest dijous que havia arribat a un acord amb la nord-americana Authentic Brands Group (ABG) per vendre-li Reebok per 2.500 milions de dòlars (2.100 milions d’euros).

Una bona part d’aquesta quantitat es pagarà al comptat i la transacció es tancaria el primer trimestre del 2022, després de l’aprovació de les autoritats competents, va explicar el grup alemany en un comunicat.

A començament d’agost, el grup havia assenyalat que estava en procés de concretar la venda de la seva filial. «Sempre hem apreciat Reebok i estem agraïts per la contribució d’aquesta marca i el seu equip a la nostra empresa», va indicar en un comunicat el president d’Adidas, Kasper Rorsted. El grup alemany ara es vol enfocar en l’enfortiment de la marca Adidas, va explicar.

«És un honor que se’ns hagi confiat la continuïtat del llegat de Reebok», va destacar Jamie Salter, fundador i president d’ABG, que posseeix en particular les marques de moda JCPenney, Forever21 i Brooks Brothers.

Competir amb Nike

Adidas havia comprat Reebok el 2006 per 3.100 milions d’euros, amb l’objectiu de competir als Estats Units amb Nike. La marca tot just estava avaluada en 803 milions d’euros en el balanç del grup després de diverses depreciacions comptables registrades a finals del 2020.

Notícies relacionades

Els ingressos de Reebok havien crescut un 2% el 2019, fins als 1.750 milions d’euros, una part molt petita dels 23.600 milions d’euros de facturació de tot el grup Adidas. La cessió de Reebok no tindrà el menor impacte en les previsions financeres d’Adidas per aquest any, va assegurar a més el grup alemany.

A principis d’aquest mes, el fabricant d’equips esportius va apujar les seves previsions anuals malgrat les dificultats de subministrament, sobretot al Vietnam, però registrant un bon segon trimestre. De l’abril al juny, el benefici net del grup va arribar a 397 milions d’euros, contra una pèrdua de 295 milions d’euros en el mateix període un any abans, al mig de la primera onada de la pandèmia de Covid-19.