Projecte Biotop
Aigües Sabadell i l’Ajuntament volen captar fons europeus per reformar dues depuradores
Les cúpules de les dues institucions ratifiquen aquest projecte, que és una de les 10 iniciatives compartides per invertir 120 milions d’euros
L’Ajuntament de Sabadell i Aigües Sabadell han ratificat aquest divendres el projecte Biotop, una proposta per captar fons europeus per reformar les instal·lacions de dues depuradores de la ciutat. Aquesta és una de les 10 iniciatives compartides entre municipi i empresa per invertir uns 120 milions d’euros, tal com han anunciat les dues entitats en un comunicat conjunt.
El Biotop ha sigut desenvolupat durant el 2020 i presentat a l’Agència Catalana de l’aigua el desembre de l’exercici passat, amb l’objectiu de reformar part de les activitats del cicle de l’aigua a Sabadell. La voluntat compartida entre les dues institucions és «contribuir i generar vida», mitjançant més energia neta, aigua i recursos regenerats, aire net, entre d’altres; i «valor», amb un nou model de gestió sostenible, transparència i ocupació verda. Per a això, pretenen potenciar la interacció entre la ciutadania i l’entorn, amb aliances amb administracions i entitats, ajudant la «creació de la ciutat del futur», i generant «ocupació verda», segons manifesten.
El disseny del Biotop pretén deixar de generar 10.895 tones de CO2 cada any, recuperar 3 hm³ d’aigua potable a l’any, la reducció del 80% de residus propis i l’autogeneració de 19.500 MWh anuals. També pretén tenir un efecte sobre l’ocupació, amb la creació de 17 nous llocs de treball en llocs de treball verds directes i 1.000 més d’indirectes.
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- LLEURE Els clubs socials només per a dones s’obren pas a BCN
- Comerç Aquests són els horaris i centres comercials que obren aquest diumenge a Barcelona
- Tragèdia a la revetlla de Cap d’Any Les primeres víctimes identificades a Suïssa tenen entre 16 i 21 anys
- Dos joves improvisen un iglú per passar la nit de camí cap a Núria
- Mercat laboral Madrid avança Catalunya i s’erigeix com el territori amb més ocupats a Espanya
- Àpats i benestar emocional Marta León, experta en salut hormonal: "El moviment és el major antidepressiu i ens el traiem durant les festes de Nadal"
- Estratègies enfrontades La Xina aprofita l’espai dels EUA en la seva retirada de l’ordre internacional
- Cop al chavisme Delcy, i s’ha acabat la diversió...
- La fórmula del desenvolupament
