Canvis en una infraestructura

Calvet pren possessió del càrrec de president de Port de Barcelona

El nou responsable se centrarà en «el desenvolupament sostenible» i «la descarbonització de l’activitat marítima i portuària»

videodamiacalvet

videodamiacalvet

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

L’exconseller Damià Calvet ha pres aquest divendres possessió com a president de Port de Barcelona en substitució de Mercè Conesa, que ocupava aquest càrrec des del juliol del 2018. El nou president del port va dirigir anteriorment l’organisme públic Incasòl i va ser després conseller de Territori i Sostenibilitat en el Govern de Quim Torra. Com a tal va proposar Conesa com a presidenta del port. Calvet ha manifestat que l’objectiu de la seva gestió se centrarà en «el desenvolupament sostenible», «la descarbonització de l’activitat marítima i portuària» i el manteniment de les relacions entre la infraestructura i la ciutat de Barcelona.

Sobre la taula, Calvet també té carpetes per tancar com la de l’Hermitage –on hi ha discrepàncies amb l’Ajuntament de Barcelona–, així com afrontar la recuperació de l’activitat econòmica del port després de la frenada que ha suposat la pandèmia, que va reduir els beneficis un 63% el 2020 respecte al 2019.

Notícies relacionades

Calvet arriba a aquest lloc de responsabilitat amb coneixement del sector, i de la infraestructura en particular. Va assegurar en la seva presentació, fa poques setmanes, que assumeix el càrrec amb l’objectiu de «continuar el treball de Conesa i els seus predecessors» i amb el desig fonamental de portar a l’excel·lència una infraestructura vital per a Catalunya, que suposa l’1,7% del PIB català. Els grans eixos de la gestió de Calvet continuaran sent la innovació «des de la base de la sostenibilitat», i reforçar el paper del port com a agent dinamitzador de l’economia de Barcelona. Durant tota la seva trajectòria política, Calvet ha estat molt vinculat a l’actualitat de Port de Barcelona. Les principals assignatures pendents de la institució són bàsicament impulsar una nova imatge de modernitat i transparència, més vinculada a la innovació i a la divulgació pública i mediàtica del paper important del port en tots els àmbits de l’economia de Catalunya, i també potenciar una diversitat de gènere més gran i professional al si dels òrgans directius, per a la qual cosa disposa d’una valuosa plantilla i de càrrecs intermedis.

Des del punt de vista de l’activitat portuària, el trànsit de contenidors és l’indicador més positiu del port de Barcelona en l’actualitat. Va arribar en els primers cinc mesos de l’any als nivells anteriors a la pandèmia a l’augmentar un 30% respecte al 2020, i un 4% més que el 2019. De gener a maig el trànsit total va sumar 27.347.944 tones, una xifra que suposa un augment del 15,2% respecte del mateix període del 2020. Durant aquests mesos, el port barceloní ha mostrat xifres positives en tots els segments de trànsit, excepte en els líquids a granel –que reflecteixen el descens del gas natural i la gasolina– i passatgers (per la falta d’activitat dels creuers).