Activitat econòmica
Torrent anuncia un nou pacte per a la indústria
Torrent avança la seva intenció d’aprovar una llei de turisme per ajudar un dels sectors més colpejats per la pandèmia
zentauroepp55513323 roger torrent201021100052 /
El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, ha anunciat aquest dilluns l’impuls d’un nou Pacte Nacional per a la Indústria per al període 2021-2027 que identificarà una desena d’actuacions «transformadores» que suposaran «un veritable salt endavant» per a l’economia catalana. Aquesta és una de les iniciatives principals que el conseller ha desgranat durant la seva primera compareixença davant la comissió d’Empresa i Treball del Parlament, en la qual també ha avançat la seva intenció d’aprovar una llei de turisme de Catalunya per ajudar aquest sector tan colpejat per la pandèmia.
En l’àmbit de la indústria, Torrent ha assegurat que el nou Pacte Nacional identificarà una desena d’actuacions «transformadores», amb pressupost associat, i la seva execució suposarà un «veritable salt endavant» per aconseguir una nova indústria «verda, digital i competitiva».
Entre altres mesures, el Pacte contemplarà la capitalització d’un fons per atraure inversions industrials estratègiques i un decret de reindustrialització per «minimitzar» les afectacions de les deslocalitzacions o tancaments d’activitats i assegurar així el manteniment de l’ocupació. Aquest instrument incorporarà també la creació d’una oficina per a la transformació de la indústria de la mobilitat i l’automoció.
En el marc d’aquest gran acord, el conseller ha assegurat que el seu departament ja està treballant en el disseny de quatre projectes: el desplegament de la llei de facilitació de l’activitat econòmica, l’impuls del sistema d’informació dels polígons d’activitat econòmica, el reial decret de reindustrialització i la creació del fons estratègic d’inversions industrials.
Respecte al sector de l’automoció, ha apuntat que el Govern «acompanyarà» les empreses en la transició cap a l’electromobilitat, amb una perspectiva àmplia que inclogui, a més dels fabricants, els proveïdors de components, els fabricants de bateries i equips de recàrrega, l’ampliació de la xarxa de recàrrega i la requalificació professional dels treballadors.
Durant la seva intervenció, Torrent s’ha mostrat convençut que Catalunya es troba ja en una situació de «recuperació progressiva» de la crisi gràcies a la vacunació.
Entre altres mesures, el conseller ha anunciat també l’impuls d’una llei de seguretat industrial i l’elaboració d’un mapa sobre els recursos minerals de Catalunya en col·laboració amb les universitats i els centres d’investigació
Notícies relacionadesEl seu departament també empenyerà la conversió en cooperatives de les empreses que anunciïn tancaments empresarials per intentar mantenir l’activitat i els llocs de treball.
En l’àmbit de les polítiques d’ocupació, ha assegurat que el Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) posarà el focus en els col·lectius més desfavorits com els aturats de llarga durada i els joves, i ha anunciat que es posarà en marxa el Centre de Formació de l’Automoció. També ha assenyalat que s’avançarà en l’aplicació del salari mínim català.
- Incendi mortal Així és Crans-Montana, l’exclusiva estació alpina sacsejada per la tragèdia de Cap d’Any
- DIJOUS A LES 11.15 Concert des de Viena
- Primeres arribades El primer nadó nascut a Catalunya el 2026: Ander Muñoz Adan, de Sabadell
- Loteria catalana 01379, primer premi de la Grossa de Cap d’Any 2025
- Assentament Suport a Albiol pel desallotjament de Badalona
- Incendi mortal Així és Crans-Montana, l’exclusiva estació alpina sacsejada per la tragèdia de Cap d’Any
- Entrevista Pedro A. Martínez, professor: «Aprendre matemàtiques amb manga pot fer-ho des d’un nen de 10 anys fins a una persona de 70»
- Nova controvèrsia Els conductors rebutgen l’obligatorietat de la balisa V16 i en qüestionen l’ús: «Són millors els triangles»
- Tradició musical Nézet-Séguin firma un Concert de Cap d’Any brillant i enèrgic
- FUTBOL Els comptes del Barça i el Reial Madrid, a examen: mateixa despesa en sous, un deute incomparable
