Relleu
Mathias Corman relleva Ángel Gurría a l’OCDE
El polític australià és el primer representant de l’àrea Àsia Pacífic al capdavant de l’organisme
Mathias Cormann, ministre de Finances d’Austràlia entre 2013 i 2020, assumirà aquest dimarts el càrrec de secretari general de l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE) que durant els últims 15 anys havia sigut exercit pel mexicà Ángel Gurría.
L’australià es convertirà així en el primer representant de la regió Àsia Pacífic a ocupar el lloc més alt en la jerarquia de l’OCDE, amb un mandat inicial de cinc anys. En la carrera per la successió de Gurría, Cormann es va imposar a la sueca Cecilia Malmström.
Notícies relacionadesCormann va ser ministre de Finances d’Austràlia entre 2013 i 2020. En la seva última etapa, entre 2017 i 2020, va compaginar el Ministeri amb el càrrec de líder del Govern australià al Senat del país.
Durant els més de 20 anys que Cormann ha passat en la política australiana, ha exercit diversos càrrecs de responsabilitat. Ha sigut cap de gabinet ministerial, assessor de ministres i governadors regionals i president de diverses comissions del Senat.
- Una ‘Marató’ d’emocions
- Ciria vol presidir el Barça per "canviar les coses"
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Crisi ramadera Illa admet que la Generalitat ja sospitava de l’arribada de la pesta porcina dos dies abans de la declaració oficial
- A instàncies de l’Ajuntament Un ampli dispositiu policial desallotja a Badalona uns 200 migrants de l’assentament més gran de Catalunya
- TELECOMUNICACIONS Telefónica llança la seva oferta final de l’ero amb 4.554 sortides i acosta l’acord amb els sindicats
- Compareixença al Parlament L’oposició acusa Illa de «falta de lideratge» per haver mantingut el viatge a Mèxic malgrat la pesta porcina
