Balanç trimestral

Almirall va guanyar 29,8 milions fins al març, un 38,7% menys

La farmacèutica va elevar els ingressos un 5%, fins als 215,4 milions d’euros

Un empleat als laboratoris d’Almirall.

Un empleat als laboratoris d’Almirall. / FERRAN NADEU

1
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Almirall va obtenir un benefici net de 29,8 milions d’euros en el primer trimestre de l’any, cosa que va suposar un 38,7% menys que en el mateix període del 2020, segons ha informat aquest dilluns la companyia, que ha precisat que el resultat net normalitzat va ser de 42,2 milions d’euros, un 13,7% menys que un any abans. Les vendes netes de la biofarmacèutica, excloent-ne la contribució d’AstraZeneca, van arribar als 215,4 milions d’euros, amb un augment interanual del 5%.

Hi van contribuir tots els motors de creixement del grup i altres transaccions, com desinversions i ingressos per llicències, que van tenir un impacte positiu sobre les vendes netes de 16 milions d’euros en el primer trimestre del 2021. El resultat brut d’explotació (Ebitda) d’Almirall, excloent-ne AstraZeneca, va ascendir fins al març a 68 milions d’euros, amb un avenç interanual del 46%, mentre que el resultat net d’explotació (Ebit) va totalitzar 45 milions d’euros, un 21,7% menys.

La companyia biofarmacèutica espera una recuperació progressiva del negoci de dermatologia mèdica en la segona meitat del 2021, després d’un començament positiu el 2021 i amb l’expectativa que els programes de vacunació contribuiran a aconseguir un entorn més normalitzat durant el segon trimestre.

Notícies relacionades

«Els sòlids resultats obtinguts el 2020 i en aquest primer trimestre del 2021 confirmen que anem pel bon camí i reforcen la nostra posició en dermatologia mèdica. La nostra prioritat actual és impulsar el creixement de la companyia a mitjà termini. Per aconseguir-ho, invertirem en el llançament de nous productes i ens assegurarem que donin bons resultats i facin créixer el nostre negoci», ha destacat el CEO d’Almirall, Gianfranco Nazzi.

Després dels «bons resultats» del primer trimestre, el grup manté el seu objectiu per al 2021 d’aconseguir un creixement mitjà d’un dígit de les vendes netes i del seu Ebitda (sense la contribució d’AstraZeneca) d’entre 190 i 210 milions d’euros, cosa que equival a un Ebitda reportat d’entre 215 i 235 milions d’euros.