Noves formes de treball
Les empreses passen al núvol impulsades per la pandèmia i el teletreball
El 71% de les empreses està d’acord que abandonaran els dispositius i les eines locals en favor del núvol per facilitar el treball a distància

La pandèmia ha canviat la manera de treballar de moltes empreses, i el teletreball n’el gran protagonista. De fet, segons l’informe sobre la seguretat dels empleats a distància el 2021 de Bitglass, la majoria de les empreses (57%) continuen tenint més de tres quartes parts dels seus equips treballant a distància, per la qual cosa cobra més importància utilitzar les eines necessàries per facilitar aquest teletreball.
Els professionals de la seguretat reconeixen que les seves operacions remotes requereixen un ecosistema de TU cada vegada més centrat en el núvol, i el 71% estan d’acord que la seva empresa abandonarà els dispositius i les eines locals en favor del núvol per facilitar el treball a distància.
No obstant, tot i que les empreses utilitzen diversos controls per protegir el teletreball, la majoria continuen enfrontant-se als reptes que comporta l’ús d’eines anteriors que no estan ben adaptades a les empreses modernes. Per exemple, les restriccions d’amplada de banda, que tenen enormes implicacions per a l’escalabilitat de les solucions de seguretat, són citades com la principal barrera per a la protecció del treball remot, per un 41%. En part a causa d’aquest problema, la majoria de les empreses (55%) també han experimentat dificultats en l’ús de les VPNa l’últim any.
«L’habilitació d’una força de treball moderna requereix ecosistemes de TI més flexibles i exigeix una dependència més gran del núvol, així com de les eines de seguretat al núvol», explica Anurag Kahol, director tècnic de Bitglass. «El nou escenari del treball posterior a la Covid-19 necessitarà un entorn mixt de TI i seguretat, ja que els usuaris treballaran tant dins com fora de les instal·lacions de les empreses. L’adopció del núvol és fonamental perquè això sigui possible i hauria de produir-se més aviat que tard».
Problemes de ciberseguretat
Notícies relacionadesUn aclaparador 90% de les companyies asseguren que probablement mantindran aquests alts nivells de treball remot en el futur a causa dels beneficis de productivitat que ofereix aquesta modalitat. A més, el 53% de les empreses afirmen que estan estudiant la possibilitat de convertir alguns llocs en remots permanentment quan acabi la crisi de la Covid-19, un percentatge molt més gran que quan va començar la pandèmia (33%).
Malgrat haver viscut un any complet de teletreball, moltes empreses encara se senten desconcertades i poc preparades per protegir els usuaris fora de les seves instal·lacions. Les preocupacions més grans en matèria de seguretat en el treball a distància són la filtració de dades a través dels punts finals (68%), la connexió dels usuaris amb dispositius no gestionats (59%) i l’accés des de fora del perímetre (56%). Aquestes preocupacions les segueixen el compliment normatiu (45%), l’accés remot a les principals aplicacions empresarials (42%) i la pèrdua de visibilitat respecte a l’activitat dels usuaris (42%).
- salut pública Alerta a Badalona pel desallotjament d’un edifici amb casos de tuberculosi
- Baròmetre de setembre Enquesta CIS: El PSOE es dispara i treu nou punts a un PP que retrocedeix després dels incendis
- El conflicte del Pròxim Orient Netanyahu acusa Sánchez d’una "amenaça genocida" contra Israel
- Convulsió en augment Els EUA viuen una nova era de violència política després de l’assassinat de Kirk
- Onze de Setembre L’independentisme crida a desobeir les sentències judicials sobre el català
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Estudi de l’Institut de Salut Carlos III El soroll és el contaminant que més afecta els nens: els experts apressen a limitar el trànsit al voltant de les escoles
- ACTUALITAT BLAUGRANA Tractament conservador per al genoll de Gavi, de moment
- Violència política als EUA Detingut el presumpte assassí de Charlie Kirk, un jove de 22 anys de Utah
- Trànsit aeri Barcelona-el Prat firma el millor estiu de la seva història amb més de 16,5 milions de passatgers entre el juny i l’agost