A la planta que va deixar Nissan
Volta Trucks confirma el seu interès per instal·lar-se a la Zona Franca
La companyia sueca valora obrir una fàbrica de camions elèctrics a l’actual planta de Nissan a Barcelona per donar servei a tot el sud d’Europa
El pròxim 26 d’abril presentarà a Mercabarna el model Volta Zero amb el qual vol fer-se un lloc en el segment dels camions elèctrics

Una setmana després que expirés el termini per a la presentació de propostes per a la reindustrialització de les plantes de Nissan a Catalunya, l’empresa sueca Volta, fabricant de camions elèctrics, ha manifestat el seu interès per ocupar una bona part d’aquestes instal·lacions per ubicar a la Zona Franca una fàbrica que proveeixi de vehicles industrials sostenibles a tot el mercat del sud d’Europa.
La marca de camions es troba presentant aquest mes d’abril el seu model Volta Zero, i entre els dies 26 d’abril i 6 de maig els responsables de la companyia seran a Barcelona per mostrar el seu vehicle a les empreses. Ho faran amb una presentació a les instal·lacions de Mercabarna i en una ubicació de l’Eixample encara per determinar. Volta començarà a entregar els seus primers camions el 2022 i necessiten expandir la seva proposta al sud d’Europa i per això encaixarien en la ubicació actual de Nissan ja que des d’allà la distribució per carretera, tren i via marítima seria més eficient per cobrir els mercats francès, italià, espanyol i portuguès.
Notícies relacionadesEl director tecnològic de Volta Trucks, Kjell Waloen, ha revelat que fa diversos mesos que l’empresa analitza la possibilitat d’instal·lar-se a Catalunya com un dels centres productius per a la gamma de camions elèctrics Volta Zero. «Barcelona és una de les diverses opcions per obrir una fàbrica que estem valorant en aquests moments, juntament amb altres ubicacions tant a Europa com al Regne Unit.
La marca sueca, associada tecnològicament amb Siemens, fabrica el model Volta Zero, el primer vehicle de 16 tones totalment elèctric del mercat. Es tracta d’un camió dissenyat per cobrir les entregues d’última milla, amb un disseny exclusiu per a la distribució de càrrega en entorns urbans. Disposa d’una autonomia d’entre 150 i 200 quilòmetres. La companyia espera que amb l’entrada en circulació del Volta Zero, el 2025 s’haurà evitat la producció de gairebé 1,2 milions de tones de CO2. El conseller delegat de Volta Trucks, Rob Fowler, recalca la importància d’aquest tipus de vehicles i apunta a la seguretat que representen no només a nivell mediambiental sinó en matèria de protecció de vianants i ciclistes, ja que el Volta Zero, compta amb els últims avenços desenvolupats en matèria d’assistents a la conducció i seguretat activa.
- Drets laborals Renúncies per venjança: la tendència que més temen les empreses
- Pablo Gil, economista: "Això és el que has de fer per invertir si guanyes 1.000 euros al mes"
- "Posa’t faldilla i et posaré un 7"
- Cas Koldo L’Anaís, la «model» que va intentar amagar un disc dur d’Ábalos a la Guàrdia Civil: «Som amics. Amistat pura i dura»
- 5.000 milions d’inversió Espanya proposa Mora la Nova per acollir una de les gigafactories europees d’intel·ligència artificial
- Cas tancat Assassinat aclarit al cap de 20 anys
- PREVENCIÓ DESPRÉS DE LA DANA València assaja una alerta per anticipar inundacions
- Espècie protegida Catalunya ja pot tornar a caçar la tórtora eurasiàtica
- Meteorologia Catalunya s’acosta a un juny de rècord pel que fa a la calor
- Pont de la revetlla L’operació sortida de Sant Joan comença amb cues de fins a 16 km a l’AP-7