Canvis al sector de la distribució
La pandèmia expandeix el comerç electrònic
La pandèmia va disparar l’any passat les transaccions de comerç electrònic entre empreses i particulars. La tendència ha arribat per quedar-se també a Espanya.
El volum de negoci derivat del comerç electrònic entre empreses i particulars (B2C) va superar els 50.000 milions d’euros el 2019, després d’augmentar un 25%, mentre que les dades provisionals del 2020 apunten de nou a un creixement pròxim al 30%, segons l’informe Logística per al Comerç Electrònic, publicat per l’Observatori Sectorial DBK. La pandèmia i les mesures de confinament i la restricció a la mobilitat aplicades per a la seva contenció van accelerar el transvasament de clients des dels canals tradicionals al canal ‘online’, tot i que les dades difereixen segons les fonts. Els ingressos derivats de la prestació de serveis logístics vinculats a operacions comercials a internet es van situar en 2.300 milions el 2020, un 24% més que l’any anterior, segons DBK. Segons aquesta consultora, va destacar especialment l’increment de la demanda vinculada a productes per la llar, d’alimentació, roba, material esportiu, productes de salut i bellesa, material d’oficina i informàtica, o articles de bricolatge.
Per José María Bonmatí, director general de l’associació de fabricants i distribuïdors Aecoc, «hi ha hagut un clar transvasament del consum a la llar i el temor davant la incertesa sanitària i econòmica ha disparat el percentatge d’estalvi a les cases». L’últim baròmetre d’Aecoc Shopperview constata la consolidació de l’‘online’ com una opció de compra per a productes de gran consum (alimentació, begudes, drogueria...). Així, si l’abril del 2020, el 40% dels espanyols havia comprat aquest tipus de productes per internet, el febrer d’aquest any el percentatge ja era del 69%. «L’‘online’ ha arribat per quedar-se: el 80% dels que compren per internet afirmen que continuaran adquirint alguns productes per aquesta via quan passi la pandèmia assegura la gerent de l’àrea d’estratègia comercial i màrqueting d’Aecoc, Rosario Pedrosa.
Els serveis d’última milla i l’establiment de xarxes de punts d’entrega, bústies o taquilles automàtiques estan creixent exponencialment. Segons un estudi de la multinacional Prologis, a escala global, la penetració del comerç electrònic va augmentar un gran ritme de 390 punts bàsics el 2020 a causa de la pandèmia. Aquesta multinacional considera que l’auge de les vendes ‘online’ es va iniciar abans de la pandèmia i perdurarà en el temps pel que preveu que la penetració del comerç electrònic continuï augmentant ja que «quan se superen les barreres a l’adopció, els hàbits dels consumidors es mantenen». També perquè les inversions realitzades per les empreses milloraran l’experiència ‘online’ dels clients.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Antic institut B-9 Albiol seguirà endavant amb el desallotjament del gran assentament de Badalona amb tuberculosi, ja que els casos «no són contagiosos»
- Violència política als EUA Detingut el presumpte assassí de Charlie Kirk, un jove de 22 anys de Utah
- Innovació residencial Així és la casa de dues plantes d’Amazon: una llar amb tot inclòs i per menys de 25.000 euros
- Assetjament escolar "A 5è de Primària el nostre fill ens va dir que volia tirar-se a la carretera perquè no volia tornar a l'escola"
- LA CLAU En l'elefant de Manuel Valls
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Estudi de l’Institut de Salut Carlos III El soroll és el contaminant que més afecta els nens: els experts apressen a limitar el trànsit al voltant de les escoles
- ACTUALITAT BLAUGRANA Tractament conservador per al genoll de Gavi, de moment
- Violència política als EUA Detingut el presumpte assassí de Charlie Kirk, un jove de 22 anys de Utah
- Trànsit aeri Barcelona-el Prat firma el millor estiu de la seva història amb més de 16,5 milions de passatgers entre el juny i l’agost