Siemens aposta per la gigafactoria de bateries valenciana de Power Electronics
La companyia creu que té sentit que tiri endavant per la tirada de la factoria de Ford

La multinacional Siemens veu «molt fort» el projecte valencià de la gigafactoria de bateries per al cotxe elèctric i vol aportar la seva tecnologia per al disseny digital de la planta que permet escurçar els terminis i reduir els costos. Malgrat la competència d’altres regions espanyoles, la companyia creu que té sentit la iniciativa liderada per Power Electronics per la tirada de la factoria de Ford. L’empresa es va reunir la setmana passada amb els responsables de Power Electronics per veure com pot implicar-se en el projecte. La firma està disposada a entrar en qualsevol iniciativa d’aquest tipus a Espanya, tot i que veu un gran potencial en l’aliança impulsada per la Generalitat Valenciana entorn de 23 empreses.
José Ramón Castro, director general de Siemens Digital Industries a Espanya i Portugal, reconeix que s’han reunit amb els responsables del projecte valencià per veure com es pot tancar la col·laboració. «La setmana passada ens vam reunir amb Power Electronics per veure com s’hi pot donar forma. Ara cal començar a aterrar-lo», assenyala. L’interès de Siemens persisteix malgrat l’anunci que la primera gigafactoria de bateries d’Espanya s’instal·larà a Extremadura i confirma la possibilitat que al país hi hagi diverses plantes d’aquest tipus per donar servei a la indústria automobilística en Espanya (que és la segona productora de turismes a Europa després d’Alemanya). De fet, la multinacional vol entrar «en qualsevol dels projectes que s’han presentat a Espanya. Siemens vol recolzar amb la seva tecnologia incorporant el seu ‘software’ de simulació tant en el disseny de qualsevol planta com en la recreació virtual dels seus processos», remarquen des de la companyia.
La tecnologia que Siemens ha ofert a Power Electronics consisteix a crear un «bessó digital» de la planta que permet recrear de manera virtual com serà i prevenir qualsevol incidència «abans de posar el primer cargol», explica José Ramón Castro. «Si les noves fàbriques de bateries volen ser les més competitives d’Europa han d’incorporar les tecnologies de simulació virtual. El bessó digital en la indústria de l’automòbil permet reduir els costos i escurçar la fase de disseny i desenvolupament del producte en més d’un 30%», assenyala Castro.
El responsable de tot l’àrea relacionada amb indústria i digitalització per a Espanya i Portugal de Siemens incideix que «té sentit» que el projecte de gigafactoria valenciana «tiri endavant» per la tirada de Ford i la implicació de la indústria auxiliar de l’automòbil. «El projecte de València és molt fort», insisteix.
Consorci empresarial
Notícies relacionadesConsorci empresarialLa gigafactoria valenciana de bateries (que inclou un centre d’investigació) implicaria la creació de 30.000 llocs de treball, segons un estudi de la consultora McKinsey per a Power Electronics. La multinacional valenciana (que té la seva seu principal i terrenys per créixer a Llíria) lidera el consorci al qual s’han integrat 22 empreses més: Ford, Stadler (que vol desenvolupar locomotores impulsades per bateries elèctriques), Iberdrola (que ha apostat amb més força per la planta de Barcelona), Zeleros, UBE, CEV Technologies, Idom, Ampere Energy, Nutai, Astondoa, Grup Segura, Endurance Motive, Fácil Solutions, Grup Valautomoción, Grupo Gimeno, Inelcom Technology, Itera Mobility Engineering, Hess, Infamol, Mettecno, Torrecid i Witrac. A més, s’han unit al projecte l’Institut Tecnològic de l’Energia (ITE), l’Institut de Ciència Molecular de la Universitat de València (Icmol) i l’Institut Tecnològic de Química de la Universitat Politècnica de València (ITQ). Encara no és clara la ubicació de la gigafactoria.
Reducció de fins a un 10% del consum energètic a Faurecia
Siemens té vincles forts amb la indústria automobilística. La companyia ha posat en marxa un projecte pilot amb el centre de producció d’interiors de Faurecia a Almussafes que permet la reducció de fins a un 10% del consum energètic. «Faurecia està en ple procés de descarbonització i la iniciativa de València forma part d’un programa global. Després de l’èxit de la prova pilot, la planta valenciana s’ha convertit en un cas d’èxit per a la resta de les instal·lacions. Estem treballant per implantar el sistema a les plantes de Faurecia en països com Polònia i la República Txeca», assegura Siemens. «La relació amb Faurecia és molt estreta. Tenim en marxa una iniciativa amb el grup automobilístic per aplicar tecnologia d’intel·ligència artificial per poder detectar fallades superficials a la part del tablier mitjançant visió artificial», afegeix la firma.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- QUATRE ANYS DESAPAREGUT La mare que va llençar a les escombraries el cadàver del seu fill discapacitat patia un «deliri místic»
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Odissea blaugrana "És desesperant com ens tracten"
- Innovació residencial Així és la casa de dues plantes d’Amazon: una llar amb tot inclòs i per menys de 25.000 euros
- Món del cor Les Mamarazzis tindran programa en català a La 2
- Barcelonejant Les 56 espelmes de Collboni i l’optimisme de la Casa Gran empresarial
- Alerta INUNCAT La pluja torrencial colpeja el Vallès, el Maresme i el Barcelonès i deixa calamarsa i riuades en diversos municipis
- Ésser humà avui
- BAIXA CONTRA EL VALÈNCIA Flick critica De la Fuente per alinear Lamine Yamal lesionat
- Protecció de la fauna Les poblacions de linx ibèric d’Espanya i Portugal trenquen el seu aïllament i aconsegueixen connectar-se