AUTOMOCIÓ

El mercat automobilístic va pujar al març respecte al 2020, però va caure respecte al 2019

  • El mercat es va disparar al març un 128% respecte al mateix mes de l’any 2020 amb 85.819 unitats venudes, tot i que en comparació amb el 2019 va caure un 30%

  • Anfac adverteix que no s’ha de prendre aquesta xifra positiva com una «recuperació inexistent» perquè a mitjans de març de l’any passat es va decretar el confinament

El mercat automobilístic va pujar al març respecte al 2020, però va caure respecte al 2019
2
Es llegeix en minuts

Al març es van matricular a Espanya, segons dades de l’Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions, un total de 85.819 turismes i tot terrenys, una xifra que suposa un augment del 128% respecte a l’any passat. Tot i que pugui semblar un número positiu, cal recordar que a mitjans de març del 2020 es va decretar el confinament per la Covid-19, amb la qual cosa les vendes es van aturar. Així, comparant les dades amb l’últim mes de març amb activitat tots els dies, el del 2019, les vendes van caure un 30%.Anfac adverteix que aquestes dades no s’han «de confondre amb una recuperació inexistent, perquè els concessionaris van estar tancats el 2020 per l’estat d’alarma i el confinament». És per això, diu l’entitat, que han optat per comparar les dades amb els de l’any 2019, un exercici «normalitzat sense crisi». De fet, malgrat disparar-se al març, en el primer trimestre les vendes van descendir un 14,9% respecte als tres primers mesos del 2020 amb 186.061 unitats.

Òbviament, al març van pujar tots els canals de venda, un 101,3% el privat, un 152,9% el d’empreses i un 144,8% el de llogateres. En l’acumulat de l’any, només les empreses s’acosten als números positius, amb una caiguda de l’1,4% fins a les 76.395 unitats. El canal de particulars, o privat, va cedir un 22,8% amb 76.142 unitats el trimestre passat, mentre que el canal de llogateres va fer el mateix un 21,3% fins a les 33.524 unitats.

Al març van caure les vendes de vehicles comercials lleugers respecte al 2019, un 12% amb 18.022 unitats, però van pujar, també comparats amb el mateix mes de fa dos anys, els industrials i autobusos, un 4,1% fins a les 2.177 unitats.

Pugen la gasolina i els alternatius

Notícies relacionades

El dièsel segueix el seu particular descens als inferns perdent el març, respecte al febrer, un 1,4% de quota de mercat fins al 21,7%. Aquesta caiguda la recull principalment la gasolina, que ascendeix un 0,9% fins al 48,7% del mercat. Els vehicles alternatius, per la seva banda, pugen un 0,5% fins a una quota de mercat del 29,5%.

Quant a les marques i cotxes més venudes, Peugeot va revalidar al març la seva condició de marca més demandada al mercat espanyol amb 8.687 unitats, seguida de Citroën (6.359) i Toyota (5.601). Seat, que sempre manté una posició al podi, va descendir el mes passat fins a la sisena posició amb 5.007 unitats. En l’acumulat de l’any, Peugeot lidera amb 18.491 unitats, seguida de Seat (14.455) i Toyota (13.665). Quant als cotxes més venuts, el podi al març el van copar el Peugeot 208 (2.898), el Citroën C3 (2.740) i el Nissan Qashqai (2.310). Comptant els tres primers mesos de l’any, el top 3 es manté igual, sent el compacte francès el cotxe més demandat amb 5.207 unitats; el C3, el segon amb 4.598 unitats, i el Qashqai, el tercer amb 4.475 unitats.

Temes:

Cotxes