Junta d’accionistes
Botín demana un pla de vacunació «massiva i ràpida» perquè l’economia reboti
La presidenta del Santander afirma que Espanya pot créixer més d’un 5% durant dos anys si compleix els objectius d’immunització
També insta a no retirar els recolzaments públics massa aviat, a «protegir» les empreses viables i a reformes estructurals
El grup destinarà 550 milions a recomprar el 8,3% de la seva filial mexicana en mans d’accionistes minoritaris
La presidenta del Santander, Ana Botín, s’ha mostrat confiada aquest divendres que els líders de la Unió Europea «treballaran junts» per aconseguir el seu objectiu que el 70% de la població adulta estigui vacunada per a finals de l’estiu, malgrat els errors i dubtes generats per l’estratègia conjunta comunitària i el gran retard acumulat davant països com el Regne Unit, els Estats Units o Xile. Això sí, els ha posat deures: «A curt termini no està a les nostres mans el ritme i la quantitat de vacunes que van arribant. El que sí que està a les nostres mans és estar ben preparats per poder vacunar de forma massiva i ràpida».
Davant la junta d’accionistes del banc, l’executiva ha destacat que només uns 60 milions d’adults de la UE han sigut vacunats ja, molts amb la segona dosi encara pendent, i que aconseguir l’objectiu del 70% requerirà en algun moment arribar a un ritme d’aplicacions de fins a tres i quatre milions de persones per dia durant els set dies de la setmana. Un «esforç extraordinari», ha advertit, per al que serà necessari comptar amb «plans de vacunació detallats i una execució efectiva a cada país». També s’ha mostrat partidària del passaport de vacunació europeu, que permeti viatjar als turistes.
Si Espanya executa bé l’esmentat pla de vacunació, ha continuat, registrarà un «rebot intens» de l’economia en la segona meitat de l’any i durant el 2022. «Podria arribar a créixer per sobre del 5% el 2021 i el 2022 si ho fem bé, complim els objectius de vacunació i s’implementa el paquet fiscal als Estats Units de manera ràpida», ha assegurat.
Botín també ha demanat al Govern una «arribada ràpida» dels fons de recuperació europeus a les companyies espanyoles, així com que aprofiti el moment per fer reformes que atraguin inversió i millorin la productivitat, i l’ha cridat a «protegir les empreses viables». No ha anat més lluny, després del malestar que va provocar a principis de febrer en l’Executiu que l’instés públicament a aprovar ajudes directes a empreses i autònoms, un mes i mig abans que finalment veiessin la llum. Però sí que ha instat en general que «els governs no retirin el recolzament fiscal massa aviat».
Dividend i recompra
Notícies relacionadesQuant al negoci de l’entitat, la banquera ha assegurat que l’any ha començat bé, amb els ingressos en línia amb els de l’últim trimestre del 2020 malgrat la recrudescència de la pandèmia, amb la qual cosa espera que la seva rendibilitat sobre el capital tangible (ROTE) millori en l’exercici des de l’1,95% de l’any passat al 10%, i arribi a un nivell d’entre el 13% i el 15% a mitjà termini. Així mateix, ha confirmat que reservarà capital durant l’any per tornar a un dividend d’entre el 40% i el 50% del benefici ordinari quan el Banc Central Europeu (BCE) l’autoritzi (ara mateix està limitat al 15% per a tota la banca europea, però la decisió es revisarà al setembre).
El Santander, així mateix, ha anunciat aquest divendres que llançarà una oferta per comprar el 8,3% de la seva filial mexicana en mans d’accionistes minoritaris, amb una prima del 24,3% sobre el preu de tancament de les accions de dijous, cosa que el portarà a desemborsar un màxim d’uns 550 milions d’euros. L’operació restarà 0,8 punts al capital del grup (12,34% el mes de desembre, per sobre del seu objectiu de l’11-12%), però li permetrà no haver de repartir part del benefici d’una de les seves unitats amb més creixement. Segons els seus càlculs, la compra tindrà una rendibilitat del 14%.
- Ni caminar ni anar al gimnàs: l’exercici que Harvard recomana a partir dels 55 anys per envellir millor
- El funeral per la víctima de la Baells es farà aquest dissabte 25 dies després de trobar el cos
- "Soc 'Trementinaira' com la besàvia i ho escric amb 'a' perquè em dona la gana"
- La visita papal Sor Lucía Caram: “Vaig preguntar si Lleó XIV podia beneir les nostres ambulàncies per a Ucraïna i em van respondre que sí en menys de 24 hores”
- Els Agents Rurals denuncien un home per fer servir un detector de metalls a Argençola
