Comerç

PC Componentes va créixer el 60% l’any de la pandèmia

El teletreball i l’oci a casa van disparar les seves vendes de productes d’electrònica fins als 647 milions

La firma murciana va incrementar de prop d’un 70%, tant el nombre de clients com el de comandes

PC Componentes va créixer el 60% l’any de la pandèmia
2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

PC Componentes, l’‘ecommerce’ espanyol especialitzat en tecnologia, va créixer l’any passat el 60%, fins als 647 milions d’euros en vendes. La gran demanda de productes tecnològics per part de les llars derivada de l’auge del teletreball va impulsar les vendes. La firma murciana va incrementar de prop d’un 70%, tant el nombre dels seus clients totals com el de les comandes, amb més de 2,6 milions anuals. La despesa mitjana per compra va arribar als 250 euros. El 2020, les ràtios d’entrega en 24 hores ja van suposar el 98% a les principals ciutats. La firma registra una mitjana de 350.000 visites diàries a la seva web. Alfonso Tomás, conseller delegat de PC Componentes, va destacar que l’empresa va afrontar un creixement de les vendes de fins al 300% en alguns moments de l’any i que el pòsit de la pandèmia obligarà «a estar molt atents a les situacions del mercat, marcat per la incertesa en els hàbits dels consumidors en un any tan atípic».

El teletreball i l’entreteniment a casa van ser segons PC Componentes els grans protagonistes de l’any passat. Específicament, els portàtils (més d’un 80%) i de sobretaula (136%) van protagonitzar les vendes, cridant l’atenció especialment tot l’auge de vendes en tota la gamma d’accessoris com webcams (1142%), micròfons (271%) o sistemes de videoconferència (448%), entre altres. L’oci i entreteniment a casa i en concret, l’entorn ‘gaming’ no ha deixat de créixer durant tot el 2020, el que ha fet que PC Componentes registri augments de tres dígits en productes clau com ‘gamepads’ (553%), comandaments de consola (300%) o taules especialitzades de ‘gaming’ (512%). Finalment, la cura personal juntament amb aquests productes relacionats amb la cuina han sigut també motors de creixement per a la companyia, arribant a augments de vendes espectaculars, com és el cas dels termòmetres (4.263%), els tallacabells (205%), les fregidores (308%), les vinoteques (484%), les panificadores (369%) els aparells de tractament d’aire (229%) o els escalfadors i els termos (721%).

Per la seva banda, el MarketPlace de la companyia ha continuat creixent i amplificant la seva oferta representant ja al voltant d’un 7% de la facturació. Així, les vendes arribades en aquesta plataforma s’han incrementat un 300% en comparació amb l’any anterior, sumant els 200 venedors i les 400.000 comandes. «El 2021 seguirà sent molt important per al nostre Marketplace, arribar als 350 venedors i un creixement al voltant del 90% en volum de negoci, són alguns dels principals objectius», va assegurar Tomás.

Notícies relacionades

Respecte a PC Componentes a Portugal, amb un increment superior al 93% el 2020, tanca l’any amb prop de 20 milions de facturació, amb un augment del 86% quant a nombre de comandes, al voltant de 100.000; confirmant així el seu progrés en el mercat lusità, on es calcula que el 2021 sigui un any de continuïtat en aquest creixement amb nombrosos projectes en desenvolupament.

Un dels reptes de la companyia l’any passat estava molt enfocat a potenciar la generació d’experiències a través del ‘showrooming’, entre altres accions, a l’Xperience Center, al cor de Barcelona, d’uns 650 metres quadrats i situat al carrer de Fontanella. Segons la firma, van entrar a l’establiment més de 33.000 persones.