indústria

Ford fabricarà a Almussafes motors híbrids per a tot Europa

La producció començarà el 2022 i pal·liarà en part el final de la fabricació del model Mondeo

Factoria de Ford a Almussafes.

Factoria de Ford a Almussafes. / MIGUEL LORENZO

2
Es llegeix en minuts

La direcció de Ford Almussafes a València ha tornat a reunir aquest matí els dirigents sindicals del comitè d’empresa de la factoria (del qual formen part UGT, CCOO, STM-Intersindical i CGT) per anunciar-los que la planta valenciana començarà a fabricar motors híbrids per a Europa. De moment no ha concretat l’impacte sobre l’ocupació futura de la companyia a la planta de motors. D’altra banda, s’augmentarà la capacitat d’acoblament a la planta de bateries.

A finals del 2022, la planta de motors construirà el motor híbrid 2.5 Duratec per a Europa, que actualment acobla al Kuga híbrid i híbrid endollable (PHEV), així com als models Galaxy i S-Max en les seves versions híbrides. El motor Duratec Atkinson 2.5 litres gasolina és el primer de la seva classe construït a Europa i reforça la importància de PHEV i Full Hybrid en la línia de vehicles de Ford present i futura.

Addicionalment, la companyia confirma la inversió de 5,2 milions d’euros, que se sumen als 24 milions d’inversió inicial, per augmentar la capacitat de la planta de bateries de València, que va començar la seva producció l’octubre de l’any passat. La capacitat de producció extra és necessària per atendre l’increment de demanda dels actuals vehicles híbrids.

Segons la direcció de Ford Almussafes, la planta avança cap a un futur de vehicles de passatgers totalment elèctrics. El 2020 el 39% de les vendes de vehicles de Ford van ser en models SUVs i ‘crossovers’, a més, els clients van mostrar un gran interès en els models electrificats, representant més del 50% de les demandes del model Kuga.

Com a conseqüència de l’evolució en la preferència dels clients cap als models SUV en detriment de les berlines tradicionals, Ford deixarà de fabricar el Mondeo a finals de març del 2022. Els models Galaxy i S-Max continuaran en producció, ja que se n’han llançat versions híbrides recentment.

Aquesta decisió es pren després que la direcció de Ford Almussafes anunciés el 15 de març als sindicats un Expedient de Regulació d’Ocupació (ero) per a 630 treballadors de la planta de producció de vehicles per dur a terme un ajustament «estructural» de la producció de la factoria per emmotllar-se a l’escenari actual, en què la pandèmia ja queda en segon pla i on és el procés d’electrificació de l’automòbil el que sorgeix com a principal motiu de la decisió. T

Notícies relacionades

Després d’acumular sis expedients de suspensió temporal (erto) des de l’inici de la crisi sanitària, la multinacional reconeix que la situació actual no és conjuntural. Els models a combustió no es venen. Per això ha proposat baixar el nombre de vehicles produïts diàriament des dels 1.640 actuals —que pels constants expedients amb prou feines s’han assolit durant l’últim any— a 1.360. Una reducció de 280 unitats al dia que tot apunta que provocarà l’extinció del torn de nit, tot i que aquest extrem no està confirmat. En total, Almussafes fabricarà unes 50.000 unitats menys fins a final d’any.