AUTOMOCIÓ

Renault confirma l’adjudicació de cinc cotxes híbrids a les plantes espanyoles

  • La fàbrica de Palència fabricarà tres nous vehicles e 2024, any en què la planta de Valladolid produirà dos nous cotxes i una nova família de motors híbrids

  • Luca de Meo, conseller delegat del Grup Renault, ha presentat el nou pla industrial de la marca a Espanya, que contempla també la contractació de 1.000 nous empleats

2
Es llegeix en minuts

Tractes són tractes. Després que la companyia aconseguís un acord amb els sindicats per al pròxim conveni col·lectiu per al període 2021-2024, Renault ha presentat el seu pla industrial 2021-2024 per a Espanya, en què adjudica cinc nous vehicles a les plantes del país, tots híbrids i de segments de molt pes al mercat, i contempla noves contractacions.

Luca de Meo, conseller delegat del Grup Renault, i expresident de Seat, ha sigut l’encarregat de presentar les novetats per a les factories espanyoles davant d’una audiència que comptava amb personalitats com el rei Felip VI o el president del Govern, Pedro Sánchez. De Meo ha arrencat amb força assegurant que aquest era «l’anunci més important que Renault ha fet a Espanya», país que ha considerat «el segon més important per a nosaltres, la nostra segona casa».

És per això que, després d’agrair els esforços de la direcció de Renault Espanya i els sindicats per arribar a un entesa, De Meo ha anunciat que la planta de Palència produirà tres nous vehicles el 2024 i la de Valladolid dos nous cotxes el mateix any. Els vehicles acoblats a la planta de Palència seran dels segments C-SUV (de mida mitjana) i D-SUV (gran) i el seu muntatge començarà esglaonadament el 2022, el 2023 i el 2024. La fàbrica val·lisoletana, per la seva banda, fabricarà dos SUV del segment B (petits) a partir del 2024.

Més adjudicacions i noves contractacions

A més dels vehicles, el Grup Renault també ha adjudicat una nova família de motors híbrids, amb tecnologia E-Tech, desenvolupada a la Fórmula 1 i presentada per Fernando Alonso, per a Valladolid a partir del 2023, i dues noves caixes de canvis per a la fàbrica de Sevilla el 2022 i 2024.

El directiu ha defensat que aquestes adjudicacions, que comportaran la contractació indefinida de 1.000 persones més durant aquests anys, «convertiran Espanya en un pol important d’electrificació i hibridació del grup» i col·loquen el país en una bona posició de competitivitat, ja que, segons les seves previsions, «el 2025 més del 35% del mercat a Espanya i del 45% a Europa correspondrà a vehicles híbrids». Així mateix, ha reivindicat que el Centre de Recerca, Desenvolupament i Innovació de Valladolid serà «el líder del sector a Espanya en enginyeria industrial» gràcies a un «increment de les seves competències en nova tecnologia d’assistència a la conducció i noves propulsions com l’hidrogen».

Notícies relacionades

De Meo, que ha reconegut que la decisió d’apostar per Espanya s’atribueix que les plantes espanyoles «estan entre les més competitives del grup», ha tancat la seva compareixença amb una previsió encoratjadora. «Aquest pla generarà més de 12.000 milions d’euros a la cadena de valor de l’automòbil d’Espanya», ha conclòs.

Renault, segons va anunciar en el seu pla Renaulution, presentat pel mateix Luca de Meo el mes de gener passat, tindrà 24 nous cotxes l’any 2025, 10 dels quals seran 100% elèctrics. Segons aquesta nova estratègia, que redefineix el paper de cada marca del grup (Alpine, Renault, Dacia i Lada), el consorci buscarà generar més valor per cada vehicle venut, centrant-se en aquest aspecte per sobre del volum.

Temes:

Renault