Productes de consum

Mercadona, Heineken, Nespresso, Eroski i Colgate, premiades per innovació

El cafè filtre americà i l’estratègia 6.25 de sostenibilitat de Mercadona, destacats

Una cervesa fabricada amb energia renovable de Heineken i un dentifrici amb tub de plàstic completament reciclable de Colgate, entre els guardons

3
Es llegeix en minuts

En temps de pandèmia també ha sigut possible la innovació i la recerca de productes nous. El cafè filtre americà i l’estratègia 6.25 de sostenibilitat de Mercadona, una cervesa fabricada exclusivament amb energia renovable de Heineken, un dentifrici amb tub de plàstic completament reciclable de Colgate i les declaracions ambientals d’Eroski en la traçabilitat de la llet han sigut seleccionades entre les 20 grans innovacions del gran consum a Espanya, segons la quarta edició de l’Observatori d’Innovació en Gran Consum, que elabora l’ Institut Cerdà

En concret, l’informe ha inclòs aquest any com a novetat un apartat amb les iniciatives més innovadores desenvolupades per les empreses per gestionar la situació de crisi sanitària, social i econòmica derivada del coronavirus. Es tracta de vuit projectes que demostren com el sector del gran consum s’ha erigit com un dels sectors amb més capacitat d’adaptació al canvi, amb projectes per donar una resposta ràpida els ciutadans.

D’aquesta manera, entre les innovacions premiades figura el cafè de filtre tipus americà de Mercadona, elaborat pel proveïdor Coffee Spain a les seves instal·lacions de Logronyo (La Rioja), que ha sigut premiat com a innovació de producte per ser una manera senzilla i pràctica de prendre un cafè d’aquest tipus sense la necessitat de cap cafetera.

D’altra banda, l’Estratègia 6.25, el pla d’acció que ha desenvolupat la firma de Juan Roig i que s’emmarca dins de l’estratègia global ‘Sí a continuar cuidant el Planeta’, ha sigut reconeguda dins de la categoria d’innovació de processos per suposar un salt qualitatiu a l’hora d’abordar aquest tema de manera global i alineada amb l’economia circular on, a més, s’involucra el consumidor.

La directora general d’Economia Circular de Mercadona, Margarita Muñoz, ha explicat durant la celebració de l’acte que es tracta de «sis accions concretes per arribar el 2025 a un triple objectiu». «Reduir un 25% el plàstic als envasos de les nostres marques, reciclar tots els residus plàstics que generem en els nostres processos i aconseguir que tots els nostres envasos siguin reciclables», ha assenyalat.

Heineken ha sigut guardonada per convertir-se en la primera cervesera del país a subministrar electricitat 100% renovable a tots els seus centres productius i de treball, mentre que Nespresso, Ajuntament València i Generalitat Valenciana, han sigut reconegudes pel primer sistema de reciclatge de càpsules de cafè i altres residus d’alumini i acer de mida petita a través del contenidor groc.

El Campus Innovaction de la Cooperativa Ganadera del Valle de los Pedroches (Covap) ha vist reconeguda la seva plataforma digital de formació en innovació agroalimentària per a joves universitaris o acabats de graduar, mentre que Eroski ha sigut premiada per ser la primera cadena de distribució de gran consum a publicar declaracions ambientals de productes de marca pròpia (llet i ous).

Durant la presentació, la directora general de Desenvolupament Rural, Innovació i Formació Agroalimentària del Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació, Isabel Bombal, ha remarcat que el gran consum és un «sector essencial».

«Ha sabut respondre a una situació tan excepcional com la que hem viscut l’últim any i donar seguretat i tranquil·litat als ciutadans. Gràcies a l’actuació ràpida de tots vam poder tenir en les èpoques més dures del confinament aliments sans, segurs i a preus raonables», ha recordat.

Notícies relacionades

Per la seva banda, el director general de l’Institut Cerdà, Carlos Cabrera, ha destacat que els «projectes identificats en els quatre anys de vida de l’Observatori avalen una alta activitat innovadora en processos, en totes les baules de la cadena, amb un índex superior a les innovacions en producte, i això suposa una implicació més gran de tots els agents». 

L’Observatori ha identificat, en les seves primeres quatre edicions, més de 1.200 innovacions localitzades en tots els processos i agents de la cadena (producció, indústria i distribució), cosa que demostra la capacitat del sector per afrontar els continus reptes i necessitats que demanden els consumidors i usuaris.