Diversificació d’una marca de moda

Mango vendrà peces d’Intimissimi a la seva web

La firma de moda gestionada per Toni Ruiz advoca per obrir el seu canal de venda ‘online’ a terceres marques

Mango vendrà peces d’Intimissimi a la seva web
3
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Mango vendrà les col·leccions d’Intimissimi a la seva web. Segons ha anunciat la multinacional catalana aquest dilluns, les plataformes d’e-commerce vendran peces d’Intimissimi a partir d’aquesta primavera. L’acord amb l’empresa italiana busca complementar l’oferta en noves categories de Mango i aprofitar el seu desenvolupament tecnològic en la venda a internet. Mango informa que ha decidit obrir el seu canal de venda ‘online’ a terceres marques i, d’aquesta manera, ampliar la seva oferta comercial en categories de producte complementàries. El projecte contemplat fa anys pel conseller delegat de la cadena, Toni Ruiz, pren forma i la diversificació de Mango en el comerç electrònic augmenta.

El primer pas, després dels tasques de desenvolupament que ha realitzat per evolucionar les seves plataformes, ha sigut la firma d’un acord amb la marca italiana Intimissimi, propietat del Grup Calzedonia, per comercialitzar una àmplia selecció de peces de les col·leccions de la firma de llenceria a través del canal ‘online’ de Mango. L’acord té per objectiu poder oferir a les clientes de Mango nous productes que cobreixin totes les seves necessitats.

Segons la directora d’Online i Client de Mango, Elena Carasso, «el nostre objectiu no és convertir-nos en un ‘marketplace’ multimarca massiu, sinó estendre la nostra oferta comercial de la mà de marques que encaixin amb el nostre posicionament». Inicialment, l’acord amb Intimissimi tindrà una durada de tres anys i contempla el llançament d’aquest servei a sis països (Espanya, Països Baixos, Alemanya, Regne Unit, Portugal i França), amb l’objectiu d’anar expandint-lo progressivament a la resta de mercats on Mango ven a través del seu portal ‘online’.

Quant als següents passos a seguir per part de la companyia, Elena Carasso assenyala que «l’ecosistema tecnològic que s’ha desenvolupat en aquests últims mesos per poder comercialitzar les col·leccions d’Intimissimi ens permetrà poder integrar-nos amb noves marques accedint als seus propis productes i estocs».

Mango va inaugurar el seu e-commerce l’any 2000, sent una de les primeres empreses de retail de moda a fer-ho. A tancament del 2019, el canal ‘online’ de Mango va arribar als 564 milions de facturació, que van representar el 24% del total de vendes de la companyia. L’octubre del 2020 la marca va celebrar el 20è aniversari del llançament fixant-se com a objectiu arribar als 1.000 milions d’euros el 2021.

Notícies relacionades

Mango va anunciar aquest any la seva entrada en la venda de productes per a la llar. Davant la crisi del sector de la moda per la pandèmia, el tancament comercial i el canvi d’hàbits, la resposta de la firma serà la diversificació del negoci i aprofitarà la venda ‘online’ com a palanca de creixement. La resposta a una situació adversa és llançar per primera vegada una línia especialitzada en tèxtils i articles de la llar. La firma ha creat aquesta nova línia amb l’objectiu d’estendre la presència de la marca a les llars dels seus clients. D’aquesta manera, la companyia pot ampliar la seva oferta comercial i obrir l’activitat a productes complementaris. L’estratègia ve a confirmar que el sector de la distribució tendeix a premiar les marques capaces d’oferir gammes de producte àmplies. Els complements ja s’havien confirmat com a font d’ingressos atractiva per a les firmes de moda i la llar s’ha consolidat com una destinació important de la despesa familiar en temps de confinament i teletreball.

Els articles per a la llar estaran disponibles a l’‘e-commerce’ de Mango a partir del segon trimestre del present any en una vintena de mercats europeus, entre els quals Espanya. També podran adquirir-se a les botigues de la firma mitjançant l’ús de tauletes per part del personal de les botigues. La nova línia inclou una àmplia oferta que inclou diferents estances de la llar com el dormitori, el saló, el bany, la cuina i el menjador.