AUTOMOCIÓ

El Grup Volkswagen planteja treure a borsa part de Porsche

  • El Grup Volkswagen podria treure a borsa fins a un 25% de Porsche, una participació que estaria valorada entre 20.000 i 25.000 milions de dòlars

  • Aquesta mesura, que no està confirmada, buscaria finançar la transformació digital i tecnològica del consorci a costa de cedir cert control sobre la seva marca d’esportius de luxe

El Grup Volkswagen planteja treure a borsa part de Porsche
2
Es llegeix en minuts

El Grup Volkswagen estaria considerant treure a borsa una part de Porsche AG, la seva marca d’esportius de luxe, per finançar part de la transformació digital del consorci, un procés que ja s’està portant a terme i que, segons el mateix consorci, convertirà al grup en una empresa digital de serveis de mobilitat. Tot i que no hi ha res definit, fonts internes han confirmat a l’agència Reuters que «l’opció existeix».

El mitjà Manager Magazin va ser el primer a avançar els possibles plans de Volkswagen aquest dijous, fet que va disparar la cotització del gegant alemany en més d’un 5%, tot i que acabaria tancant amb un ascens menor, del 4,5%. A data de la redacció d’aquest article, la cotització del Grup Volkswagen segueix a l’alça.

Segons la publicació, el consorci estaria valorant la sortida a borsa d’un 25% de la seva participació en Porsche AG, una xifra que podria suposar uns ingrés d’entre 20.000 i 25.000 milions d’euros. Segons fonts no identificades citades per l’agència Bloomberg, la voluntat de Volkswagen és mantenir una posició majoritària a Porsche AG si es produeix la sortida a borsa.

Finançar la transformació

La metamorfosi que han de superar les firmes automobilístiques durant els pròxims anys per continuar sent competitius en una indústria que apostarà per l’electrificació i la digitalització no serà barata i la capacitat de finançar-la i adaptar-se a una nova realitat marcarà els guanyadors i perdedors. Volkswagen, a més de contemplar mesures com la de Porsche, va anunciar a finals del 2020 que estava replantejant-se el futur d’algunes de les seves marques, entre elles Lamborghini, Bugatti o Ducati, per no encaixar en la visió de futur elèctric i connectat que ambiciona. Sense res confirmat, es va parlar de la possible venda de la firma francesa a la croata Rimac o l’arribada d’una motor elèctrica per a Ducati.

Notícies relacionades

No obstant, no és només Volkswagen la que està estudiant la manera de guanyar diners per costejar la seva transformació. Daimler va anunciar a principis de febrer que trauria a borsa la seva divisió de vehicles industrials en una decisió orientada en la mateixa direcció. Altres grups, com Fiat-Chrysler (FCA) i PSA han optat per unir esforços i fusionar-se, derivant a Stellantis, un nou grup amb un múscul financer més fort que aprofitarà els avenços de les seves marques en matèria d’electrificació per afrontar el futur.

No està, llavors, confirmat que el Grup Volkswagen activi els mecanismes per treure a borsa part de Porsche, però en cas de decidir portar a terme aquesta acció, la mesura haurà de ser aprovada pels accionistes del consorci, entre els quals hi ha la família Porsche, que en controla el 31,3%, o l’estat alemany de la Baixa Saxònia, amb un 11,8%, parts que podrien oposar-se al moviment.

Temes:

Volkswagen